אקסלנס עובר לפ"ת - ויחסוך כחצי מיליון שקל בחודש

נחשף ב"גלובס": בית ההשקעות צפוי לעבור למשרדיו החדשים ברבעון הראשון של 2014 ■ בעלת המגדל, אמות, רכשה שלושה בניינים נוספים ביהוד ב-236 מיליון שקל

כפי שנחשף ב"גלובס": בית ההשקעות אקסלנס מעתיק את משרדיו למגדל פלטינום, הממוקם באזור התעשייה קריית אריה פתח תקווה. אקסלנס, שבניהולו של עוזי דנינו, ישכור במגדל שש קומות משרדים שמשתרעות על פני שטח של כ-7,200 מ"ר, ו-270 מקומות חניה. דמי השכירות מסתכמים בעלות חודשית של כ-520 אלף שקל.

ההסכם תקף ל-10 שנים וכולל שתי אופציות של חמש שנים כל אחת להארכת תקופת השכירות. המעבר צפוי להתרחש במהלך הרבעון הראשון של 2014. אקסלנס, המעסיק כ-600 עובדים, יפנה את המשרדים ששכר בעשור האחרון במגדל משה אביב ברמת גן, ושכולל כ-7,600 מ"ר המשתרעים על פני חמש קומות, וכן 90 חניות.

הרקע למעבר הוא תהליך התייעלות שבית ההשקעות עובר בימים אלה, כחלק משינוי ארגוני הכולל אסטרטגיה של התמקדות בלקוח. על פי הערכות, דמי השכירות החודשיים הנוכחיים של בית ההשקעות הם כ-1 מיליון שקל בחודש, כך שהמעבר למשרדים החדשים צפוי לחסוך לאקסלנס כחצי מיליון שקל בחודש (כ-6 מיליון שקל בשנה). דמי השכירות שישלם אקסלנס במשרדיו החדשים נחשבים נמוכים יחסית, וזאת לאור הרצון של בעלת המגדל, חברת הנדל"ן המניב אמות, למלא אותו בשוכרי עוגן. עבור אמות, שבשליטת חברת אלוני-חץ, מדובר בעסקה מהותית למדי שתניב לה הכנסה שנתית של 6.3 מיליון שקל.

מגדל אמות פלטינום, שנמצא בימים אלה בשלבי סיום בנייה, ממוקם בלב קריית אריה שפתח תקווה, וכולל 22 קומות בהיקף של כ-22 אלף מ"ר. אכלוס המגדל החל לפני כחודש ימים, ועד כה הצליחה אמות להשכיר כמחצית משטחו.

18.5 מ' ש' בשנה לאמות ביהוד

בתוך כך, הודיעה היום אמות כי רכשה שלושה בנייני משרדים באזור התעשייה ביהוד, המשמשים כמרכז פיתוח תוכנה של קבוצת HP, תמורת 236 מיליון שקל בתוספת מע"מ, אשר שולם ממקורותיה העצמיים.

במקביל, חתמה החברה עם המוכרת - חברת מרקורי המשתייכת לחטיבת התוכנה של קבוצת HP - על הסכם שכירות לכל שלושת המבנים בשלמותם (Sale and Lease Back). ההסכם תקף לשבע שנים, וכולל שתי אופציות להארכת תקופת השכירות - הראשונה בשלוש שנים והשנייה בארבע שנים נוספות, בדמי שכירות צמודי מדד שיניבו לחברה "הכנסות נטו" (NOI) מהמבנים של 18.5 מיליון שקל לשנה. סכום זה משקף דמי שכירות חודשיים (Triple Net Lease) של כ-60 שקל למ"ר משרדים, ושל כ-370 שקל למקום חניה. דמי השכירות מתעדכנים בכל אחד ממועדי מימוש האופציות, אם ימומשו, בשיעור ריאלי של 5%. במבנים ישנן 4-8 קומות, בשטח כולל של 22 אלף מ"ר, וחניונים תת-קרקעיים שבהם כ-574 מקומות חניה.