רשת כפר השעשועים הפסידה 22.5 מיליון שקל ב-2012

הרשת, בבעלות קבוצת אלון רבוע כחול, עומדת למכירה ■ הקבוצה החליטה לסגור את מרבית סניפי רשת "הכול בדולר" באמצעות שחרור הזכיינים מההסכמים

המספרים שמאחורי "כפר השעשועים" שבשליטת (90%) אלון רבוע כחול נחשפים: מחזור המכירות של החברה צנח בשנת 2012 ב-15.8% והסתכם ב-115.2 מיליון שקל, לעומת מכירות של 136.8 מיליון שקל בשנת 2011.

חברת "כפר השעשועים" כוללת היום 83 סניפים של רשת "כפר השעשועים", מהם 15 בבעלות ישירה והיתר בזכיינות. החברה כוללת גם 4 סניפים של רשת "הכול בדולר".

בשנה האחרונה החליטה החברה-האם - אלון רבוע כחול - לסגור את מרבית סניפי "הכול בדולר", באמצעות שחרור כל הזכיינים מההסכמים. במסגרת זו, 18 סניפי רשת "הכול בדולר" הפכו לבזארים בבעלות פרטית. אלה רוכשים סחורה, בין היתר, מ"כפר השעשועים", וחלקם נסגרו.

בשנה החולפת עברה החברה זעזוע, לאחר שמספר זכיינים של הרשת נקלעו לקשיים כספיים, וחלקם קרסו.

מה שהעיב במיוחד על החברה היא קריסתו של מנחם גבירר, הזכיין הגדול ביותר, שהפעיל 24 חנויות - 15 חנויות של "כפר השעשועים", חנות אחת של "הכול בדולר" ו-8 חנויות של "ששת", רשת נוספת שבבעלות אלון החזקות.

"כפר השעשועים" נאלצה להיכנס בנעליו של גבירר ובהמשך חלק מהחנויות הועברו לזכיינים אחרים, וחלקן נסגרו. קריסתו של גבירר הסבה ל"כפר השעשועים" נזק כספי של 11.2 מיליון שקל, בנוסף לנזק כספי שנגרם ל"ששת".

"אנחנו מתחזקים"

לדברי רונן לוי, מנכ"ל ומבעלי "כפר השעשועים", יתר קריסות הזכיינים ברשת לא הסבו נזקים כספיים משמעותיים.

כיום מונה רשת "כפר השעשועים" 83 סניפים. מתחילת השנה פתחה הרשת סניפים ברחוב אגריפס בירושלים, במגדל-העמק, בבית-שאן ובראשון-לציון. עד סוף השנה ייפתחו גם סניפים בקניון רמלוד ברמלה, בגוש עציון ובמג'דל שאמס.

בשנת 2012 הכפילה הרשת את הרווח הגולמי ל-23.3 מיליון שקל, ובמקביל עלה שיעור הרווח הגולמי מ-8.7% בשנת 2011 ל-20.2% בשנת 2012.

ואולם, שיפור הרווח הגולמי לא עצר את ההפסדים, והרשת רשמה הפסד תפעולי של 11.5 מיליון שקל - ובשורה התחתונה הפסד של 22.5 מיליון שקל.

לטענת לוי, הרשת עלתה על המסלול. "ב-2013 הגדרנו תקציב שמעביר את הרשת לרווח. ברבעון הראשון השנה עמדנו ביעד, ובאפריל 2013 אנחנו מעל היעד".

- הרשת נמצאת זמן רב על המדף. מה הסיכוי שיימצא לה קונה?

"אני בטוח שיימצא קונה. המותג חזר להיות מוביל בשוק. אני רואה שחקנים אחרים שמצמצמים חנויות, כמו 'עידן 2000'. בשנים שהמותג 'כפר השעשועים' היה חלש, נכנסו שחקנים, ועכשיו כשאנחנו מתחזקים - אחרים נחלשים".