מנכ"ל סודהסטרים: "אם יבטלו לנו מענקים נעביר הייצור"

סודהסטרים הודיעה היום על כוונתה להרחיב את שטח הייצור שלה באזור התעשייה אלון-תבור שבגליל ■ דניאל בירנבאום: "אם יבטלו לנו מענקים ואם יעלו לנו את מס ההכנסה לחברות - נעשה שיפט ונעביר את הייצור ליבשת אחרת"

סודהסטרים הודיעה היום (ג') על כוונתה להרחיב את שטח הייצור שלה באזור התעשייה אלון-תבור שבגליל. ההחלטה על הרחבת הייצור באה בעקבות גידול בהזמנות למכשירי הגזה ביתיים. החברה מקיימת פעילות ייצור נרחבת באלון תבור ובמפעל שלה במקום היא מעסיקה כ- 240 עובדים. הרחבת הייצור תיעשה במבנה תעשייתי סמוך לאתר הפעילות שלה, ויועסקו בו כ-100 עובדים נוספים שעתידים להיקלט בקרוב. קו הייצור החדש ייפתח בתוך שבועות אחדים.

בשיחה עם "גלובס" אמר היום מנכ"ל סודהסטרים , דניאל בירנבאום כי ההחלטה על התרחבות הבזק באלון תבור באה בעקבות עליה בביקושים. זאת, כשבסוף השנה עתידה סודהסטרים לפתוח באזור התעשייה עידן הנגב מתחם פעילות ענק שעתיד להעסיק כ- 1000 עובדים: "קיבלנו הזמנות הרבה מעבר לציפיות והמצב הזה דחק את יכולת הייצור שלנו. כרגע אנחנו פועלים להרחיב את הייצור עוד לפני שאנחנו פותחים את המתחם בנגב", אמר.

לסודהסטרים 8 מפעלים בארץ ועוד 10 מפעלים בעולם. היא מייצאת את מוצריה לכ-45 מדינות: "את המוצרים שאנחנו מספקים למדינות כמו שוודיה, שוויץ, נורבגיה, פינלנד וצרפת- אנו מייצרים באתר שלנו באלון תבור וזאת, למרות שיש לנו אתר ייצור נוסף במישור אדומים. זאת בשל הרגישות באותן מדינות למוצרים ישראליים שמיוצרים מעבר לקו הירוק", אמר בירנבאום.

את שנת 2012 חתמה סודהסטרים עם עליה של 55% במכירותיה. הכנסות החברה הסתכמו בכ- 440 מיליון דולר.

לדברי בירנבאום, המשך ההשקעה של סודהסטרים בישראל תלוי במדיניות הממשלה וזאת, כשברקע החשש מהעלאת מס ההכנסה לחברות ובמימוש של משרד הכלכלה להתחייבויות שניתנו לחברה בעבר כדי להשקיע בהקמת המפעל החדש בנגב: "אם יבטלו לנו מענקים ואם יעלו את מס ההכנסה לחברות - אנחנו עושים שיפט ומעבירים את הייצור ליבשת אחרת. חייבים שתהיה כאן פוליטיקה אמינה ויציבה כדי לייצר סביבה עסקית טובה. אני מחויב בסופו של דבר לתת דין וחשבון למשקיעים שלנו בנאסד"ק. אם המדינה התחייבה - המדינה צריכה לקיים. אם יזגזגו איתי, אני אזגזג ליבשת אחרת", אמר ל"גלובס".

בירנבאום עתיד להיפגש בשבועות הקרובים עם שר הכלכלה, נפתלי בנט בעניין העברה של מענקים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ממרכז ההשקעות לחברה- במסגרת השקעותיה בנגב. לדברי בירנבאום "אני מבין שיש כאן ממשלה חדשה ובעלי תפקידים שרוצים להיכנס לתפקידם. אני רק מקווה שהפגישה עם בנט תתקיים עוד לפני שיעלו את מס ההכנסה לחברות".