בלי ששמתם לב: הביטקוין שוב מזנק - נסחר סביב 158 דולר

לפני כשבוע וחצי המטבע הדיגיטלי נסחר סביב ה-250 דולר וצנח ל-60 דולר תוך יום אחד

בשקט-בשקט ובלי ששמתם לב, המטבע הדיגיטלי ביטקוין נסחר כעת סביב ה-158 דולר. זאת, לאחר שהמטבע צנח לפני כשבוע וחצי ועבר להיסחר סביב ה-60 דולר תוך יום אחד, לאחר שכבר נסחר בערכים של סביב ה-200-250 דולר.

ביטקוין / קרדיט: businessinsider
 ביטקוין / קרדיט: businessinsider

ההתעניינות במטבע האלטרנטיבי עלתה בקצב בשבועות האחרונים. ישנם הטוענים כי מדובר בבועה שזמנה קצוב, ומביעים חשש מפני אמינות המטבע, ומנגד ישנם המאמינים כי מדובר באלטרנטיבה אמיתית למטבעות הפיאט (דולר, אירו, וכדומה).

בבית ההשקעות אינפיניטי הצטרפו בשבוע שעבר ל"קדחת הביטקוין", הביעו במטבע אמון וכתבו כי "לא באמת חשוב אם הכסף הוא וירטואלי או פיסת נייר שעליה מודפסות ספרות. מספיקה האמונה שלנו, ומפה השמיים הם הגבול".

ביטקוין, נזכיר, הינו מטבע דיגיטלי מבוזר ההולך ותופס תאוצה בעולם. אין גוף מרכזי שמנפיק אותו או אחראי על השער שלו, אלא רשת שיתופית של מחשבים המחוברים לאינטרנט, ומנפיקים אותו בצורה שיתופית, גלוייה ופתוחה לעיני כל.

בשבועות האחרונים ערכו עלה בהתמדה כשהביקוש אליו זינק, בין היתר על רקע הארועים האחרונים באירופה, בשל החששות מהתפרצות מחודשת של משבר החוב לאור סאגת קפריסין, יחד עם החשש של אזרחי יבשת אירופה ממיסוי של פקדונות הבנק שלהם, כפי שהתבצע באי הקטן.