מניית היום: מזנקת בכ-6% בעקבות עדכון מקידוח הנפט

בשמן מבהירים כי אסדת הקידוח ATWOOD BECON המבצעת את הקידוח מסוגלת מבחינה טכנית לעמוד בלחצים של עד 15 אלף PSIG הגבוהים מהלחץ הקיים כעת בחור הקידוח

חברת שמן נפט וגז פרסמה הבוקר עדכון בנוגע להתפתחויות האחרונות בקידוח "ים 3". בקידוח, כזכור, נצפו לחצים גבוהים של גז מעבר להערכות המקוריות, שחייבו עצירת פעולות הקידוח בעומק הנוכחי אליו הגיע הקידוח ( 3,551 מטר) לצורך בדיקת תוכניות חלופיות.

בשמן מציינים הבוקר כי מאז האירוע בוצעו פעולות שונות בתוך חור הקידוח במטרה לאפשר התמודדות עם הלחצים הגבוהים, על מנת להמשיך בביצוע הקידוח במתווה ההנדסי המקורי, דבר, שעל פי מפעיל הרישיון, צפוי שיתברר בתוך מספר ימים.

במקביל, בוחן המפעיל גם תכניות הנדסיות חלופיות (ככל שלא ניתן יהיה להמשיך בביצוע הקידוח במתווה ההנדסי המקורי, באופן מלא או חלקי) על מנת לאפשר הגעה לשכבת המטרה - שכבת הנפט, תוך התמודדות עם הלחצים הגבוהים האמורים.

בשמן מבהירים כי אסדת הקידוח ATWOOD BECON המבצעת את הקידוח מסוגלת מבחינה טכנית לעמוד בלחצים של עד 15 אלף PSIG הגבוהים מהלחץ הקיים כעת בחור הקידוח שהינו כ-9,000 PSIG. לכן, "אין מגבלה טכנית או תפעולית להמשיך בביצוע והשלמת הקידוח באמצעות אסדה זו, לאחר ובכפוף לכך שיימצא וייושם פתרון הנדסי מתאים להתמודדות עם הלחצים הגבוהים כאמור".