בייקר טילי: אי.די.בי פתוח יכולה להחזיר את חובותיה

נציגות אי.די.בי אחזקות הגישה הערכת שווי מטעמה בתגובה להערכות שווי שהגישו הנציגות של אי.די.בי פתוח ואי.די.בי עצמה ■ "תחת הנחות של מימוש נכסים במחירים סבירים ובעיתוי ריאלי, ניתן לעמוד בהחזרים במועדם המקורי"

נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות מגישים היום (ה') לביהמ"ש תגובה לפניית נציגות אי.די.בי פתוח המגובה בהערכת שווי שערכה פירמת בייקר טילי, ושמצאה כי אי.די.בי פתוח הינה חברה סולבנטית. כך נודע ל"גלובס".

ככל הידוע בייקר טילי, המנוהלת על ידי אייל הורוביץ, ערכה את הבדיקה בימים אחרונים והיא מצאה טעויות במתודולוגיה לפיה פעלה TASC, שעשתה את הבדיקה מטעם נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח. "הטעויות במתודולוגיה של TASC היו כל פעם לאותו כיוון", אומר גורם המעורה בעבודת בייקר טילי, ושמציין כי אין צורך בהעברת אי.די.בי פתוח לידי נושיה אלא יש להשאיר אותה בידי הבעלים הנוכחי שלה - אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר.

בעבודה אותה הכין רו"ח יצחק עידן מבייקר טילי ישראל, נכתב כי "יש לי השגות מקצועיות לגבי חוות הדעת של טאסק לרבות הנתונים המוצגים בה, דרך הצגתם , הנחות העבודה ומסקנות חוות הדעת... השגויה".

לדבריו לאי.די.בי פתוח NAV חיובי של 700 מיליון שקל עד מיליארד שקל. זאת לעומת טאסק שנקבה ב-NAV שלילי של עד 2.6 מיליארד שקל ופאהן קנה (שביצעה הערכת שווי מטעמה של אי.די.בי עצמה) שנקבה ב-NAV חיובי של 1.9-3.3 מיליארד שקל לאי.די.בי פתוח. לדברי עידן, "תחת הנחות של מימוש נכסים במחירים סבירים ובעיתוי ריאלי, לאי.די.בי פתוח יש יכולות סבירה לעמוד בהחזר התשלומים לבעלי החוב במועדם המקורי".

ביום ראשון יתקיים בביהמ"ש המחוזי בת"א דיון ראשון בתיק המשמעותי שבו יוכרע ככל הנראה עתיד קבוצת אי.די.בי - האם הפעילות הממשית של הקבוצה תיוותר בידי אי.די.בי אחזקות כך שיהיה סיכוי להסדר חוב מלמעלה, או שמא החברה תועבר לידי נושי אי.די.בי פתוח, ונושי החברות במעלה הפירמידה - טומהוק, גנדן ואי.די.בי אחזקות - יוותרו ללא פעילות ממשית בידיהם.

נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות, המורכבת מגילעד הוותיקה, אקסלנס ויוני שר, הגיעה לאחרונה להסכמות עם נוחי דנקנר על המתווה הפיננסי להסדר החוב בחברת האחזקות הציבורית שבשליטתו. לאור זאת הם מתנגדים למהלך שמובילים חברי נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח - קרן יורק, פסגות והפניקס, ושרוצים לכפות הסדר חוב בחברה ולהשתלט עליה.

לפי שעה נוחי דנקנר טרם עידכן את נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות בנוגע להישגים שהשיג או לא השיג בביקורו בארגנטינה אצל איש העסקים ושותפו בגנדן - אדוארדו אלשטיין, שמחזיק בידיו אופציה להשקעת המשך בגנדן בהיקף 75 מיליון דולר. סכום זה מיועד לשמש לטובת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות, ולפי שעה דנקנר שומר את הקלפים שלו קרוב לחזה וטרם שיתף את הנציגות בהצעותיו העדכניות.