הגוש הגדול: מנהלי השטח ישלמו עוד 20 מיליון שקל לפינויו

‏הבוקר נערכה פגישה אצל מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות רינה מיוחס, בה השתתפו בין היתר גם מנהלי הגוש הגדול, שהסכימו להוסיף את הסכום הנדרש כדי לממן את פינוי השדה

מנהלי הגוש הגדול בת"א הסכימו הבוקר (ה') להוסיף עוד 20 מיליון שקל לטובת פינוי העתקת השדה לטרמינל 1 בנתב"ג, דבר שיקדם בניית 1,600 יח"ד בשטח השדה.

‏הבוקר נערכה פגישה אצל מנהלת המחלקה אזרחית בפרקליטות רינה מיוחס עם נציג האוצר יאיר פינס, מנהלי הגוש הגדול , עוה"ד משה ליפקה, רחל זכאי, גלית רוזובסקי, אלי מינקוביץ' ומיכאל שיפטלר.

‏בהסכם מ-2007 בין המדינה לבין מנהלי הגוש הגדול הקודמים סוכם, כי בעלי הקרקע יפרישו 50% מזכויות בעלי הקרקע לטובת מימון העתקת שדה התעופה, והמדינה תפנה את השדה בזמן סביר. בעלי הקרקע נשארו עם 17% מזכויות הקרקע במתחם, המוערכות כיום בכ-2 מיליארד שקל.

‏עלות העתקת השדה, שנאמדה ב-205 מיליון שקל, עודכנה לסכום של 230 מיליון שקל. האוצר טען כי הגוש הגדול צריך להשתתף ב-17% מההפרש, אולם הודיע כי יסתפק ב-25 מיליון שקל בשווי זכויות בנייה. עו"ד ליפקה הסכים להסדר, ובסופו של דבר התקבלה הצעת פשרה של עו"ד זכאי, לתשלום 20 מיליון שקל ודיון בעתיד על 5 מיליון שקל נוספים.

‏שדה דב יוצר קשיי תכנון קשים על כל האזור שמצפון לו, למעשה עד הרצליה, בגלל מגבלת גובה הבנייה הקיימת כיום באזורים אלה. פינוי מהיר של השדה עשוי להוסיף זכויות בנייה בהיקפים גדולים על כל התוכניות למגורים באזור זה.