היום שאחרי קופל: ניסיון להריץ את שרף וגרשון לתפקיד ראש האגף המקצועי

מי יחליף את היו"ר המתפטר? דני קליין עלה כמועמד, צביקה שרף לא ימהר לרוץ לתפקיד מחשש שהפוליטיזציה הנוכחית תגרור גם את הדחתו

כמה שעות אחרי ההודעה של אבנר קופל על התפטרותו מתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, מתחילים באיגוד הכדורסל לבחון את המהלכים הבאים ובכללם מינוי יו"ר חדש. באופן פורמלי מי שיהפוך לראש האיגוד החל מ-1 במאי ועד בחירת יו"ר חדש יהיה יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, המחזיק בתפקיד ממלא מקום יו"ר האיגוד. זו הפעם השנייה שמזרחי נקרא לדגל, הפעם הקודמת היתה כשששימש כממלא מקום זמני במשך כשנה לאחר פטירתו של היו"ר דני קסטן ביוני 2003.

שם אחד שכבר עלה בשבועות האחרונים כאופציונאלי להחליף את קופל הוא דני קליין, מי ששימש עד לפני כשנה כיו"ר הפועל ירושלים. אלא שעל קליין, שמקובל על חלקים נרחבים בהנהלה, לא קיים קונצנזוס ובמידה ויבחר גם הוא יסבול מאופוזיציה שתקשה עליו לפעול. גם צביקה שרף, ראש סיעת עוז, לא ימהר לרוץ לראשות האיגוד מחשש שהגורמים הקיימים היום בהנהלה הקיימת יפעלו נגדו במידה וינסה להעביר רפורמות שיערערו את מעמדם. בין השורות רמז שרף כי כל עוד לא יבוצע ניקוי אורוות כולל באיגוד, הוא לא ינסה להעמיד את עצמו לבחירה.

יש לציין כי ההנהלה שנבחרה בקיץ האחרון, אותם 39 חברים שגם בחרו את היו"ר, נבחרה לארבע שנות כהונה, והתפטרות היו"ר לא אמורה להשפיע עליה. אותם 39 חברים, שחלקם אחראים לבעיות ולכשלי הניהול של איגוד הכדורסל, יישארו בתפקיד.

במקביל לניסיון לפעול לאיתור יו"ר שיהיה מוסכם על כל חברי ההנהלה (מה שבלתי אפשרי כמובן), מתנהלים מתחת לפני השטח מהלכים נוספים בצד המקצועי. אחד מהם הוא מהלך במסגרתו יובילו הצמד פיני גרשון וצביקה שרף בצוותא באופן מוחלט את כל הנושא המקצועי באיגוד.

מלבד קרב הירושה נמשכים באיגוד גם הקרבות הפנימיים, בעקבות גילויים חדשים שיצאו מהדוח שמסר השבוע מבקר הפנים רו"ח אריה ברסקי. בסיעת עוז אמרו הבוקר (ו'): "הסיעה דורשת מהיועץ המשפטי של איגוד הכדורסל (רונן וינברג - ט.ו) להשיב סך של כחצי מיליון שקל מיותרים, שלטענתה של סיעת עוז, קיבל במהלך השנה האחרונה. סיעת עוז גם דורשת להמשיך בבדיקת כל התקנים התמוהים שנוספו בשנה וחצי האחרונות באיגוד הכדורסל, בניהם החלפת הדובר המקצוען בדובר בחובבן. יש להמשיך ולבחון את כל נושא בזבוזי הכספים, ולבחון רה-אורגניזציה באיגוד על מנת להציל את האיגוד מקריסה".