אדלשטיין תוקף את שר האוצר: "לפיד מבזה את הכנסת"

"מעריב": יו"ר הכנסת תקף את החלטתו של שר האוצר שלא לשאת את נאום התקציב בכנסת בגלל קריאות הביניים: "חזור בך מדבריך"

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין תקף אמש (שבת) בחריפות את דבריו של שר האוצר יאיר לפיד, שהודיע כי לא ינאם בכנסת בשל קריאות ביניים נגדו, ואמר כי ההחלטה מבזה את הכנסת. כך מדווחים ב"מעריב" הבוקר.

"אני מתנגד בתוקף לדבריו של שר האוצר לפיד, לפיהם הוא יישא את נאומיו המרכזיים מחוץ לכנסת, וקורא לו לחזור בו מדבריו. בהחלטתו השר לפיד מבזה את מוסד הכנסת, מזלזל בחבריו מכל סיעות הבית, ובכך גורם לפגיעה קשה בתדמית הכנסת וחבריה", כתב אדלשטיין בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו של אדלשטיין "נבחר ציבור נשלח ע״י בוחריו לכנסת שהיא מקום עבודתו ולכן מן הראוי שישא את דבריו לאומה מבניינה. מי שיחליט לשאת את נאומיו המרכזיים מחוץ לכנסת יאלץ להעביר את החוקים שלו מחוץ לכנסת!".

יו"ר הכנסת הוסיף כי "דווקא בימים אלה של הכנת תקציב למדינה, ראוי ששר האוצר של ישראל יקיים דיאלוג, גם אם הוא קשה, עם נציגי המגזרים בעם שעלולים להיפגע מן התקציב".

כזכור, לפיד שלח אגרת במייל ובה הודיע כי אינו מתכוון לשאת את נאום ההסבר על התקציב במליאת הכנסת. באגרת מסביר לפיד כי בשיחה עם ח"כ משה גפני הוא ביקש ממנו לאפשר לו לשאת נאום ללא קריאות ביניים, אך לדברי לפיד גפני טען כי נאומים נטולי הפרעה אינם נהוגים בכנסת.