סאגת הגוש הגדול: בעלי הקרקע מתנגדים לממן פינוי שדה דב

בסוף השבוע נחשף ב"גלובס" כי מנהלי הגוש הגדול הגיעו להסכמות עם המדינה לגבי תשלום נוסף של 20 מיליון שקל לטובת פינוי שדה דב ■ בעלי הקרקע הודיעו כי הם מתנגדים להחלטה זו

בסוף השבוע חשף "גלובס" כי לאחר משא ומתן ממושך, הגיעו מנהלי הגוש הגדול להסכמה עם מדינת ישראל לפיה הבעלים ישלמו למדינה 20 מיליון שקל כהשתתפות בהוצאות פינוי שדה דב.

עוה"ד שמואל שוב ונעמה שיף ממשרד שוב ושות' המייצגים בעלי קרקע פרטיים במתחם ואשר הגישו בשמם התנגדות לבקשה מגיבים להודעה בדבר ההסכמה שמתרקמת ככל שאכן היא כמפורסם וטוענים כי זו החלטה אבסורדית.

כזכור בהסכם שנחתם בין הבעלים למדינת ישראל בשנת 2007 התחייבה מדינת ישראל לפנות השדה כך שניתן יהיה לבנות בשטח ותמורת זאת עתידה לקבל המדינה 50% מהזכויות. כעת, המדינה מתנה כי תעמוד בהסכם רק אם תקבל מיליוני שקלים נוספים וזאת מעבר ל-50% מהזכויות שהיא מקבלת על פי ההסכם.

לדברי עוה"ד שמואל שוב ונעמה שיף ההסכמה המתגבשת תמוהה מאחר והמדינה לא מעניקה דבר פרט לאמירה שתקדם הפינוי, דבר שממילא הייתה חייבת לבצע לפי ההסכם שנחתם. יותר מזה, המדינה אף מציינת במפורש כי 20 המיליון אינם סוף פסוק אלא יהיו לה דרישות נוספות שבהם יכריע בית המשפט. לא יתכן כי תינתן תמורה נוספת ואף אליה יתייחסו כאינה סופית.

בעלי הקרקע המיוצגים ע״י משרד שוב ושות' כבר הודיעו שהתנגדו נחרצות להסכמה לא סבירה זו ולדעתם יש לבקש הסכמת הבעלים לכל החלטה שכזו.