אנליסט: זוהי פוזיציית המסחר המצליחה של המאה

פול גמבלס, מנהל משותף בחברת הייעוץ וההשקעות MBMG, טוען כי ההאטה הכלכלית בסין והירידה בביקושים הגלובליים לסחורות עשויה לגרום למטבע זה לצנוח בשיעור של כ-40% מול הדולר האמריקאי

המטבע האוסטרלי (ה"אוזי") הצליח לעבור את כל תקופת המשבר הכלכלי הגלובלי שפרץ ב-2008, כאשר הוא נסחר כמעט בכל התקופה מעל הדולר האמריקאי. כעת, אנליסט בחברת השקעות מעריך כי הוא צפוי לתקן מטה ולצנוח בכ-40% ב-18 החודשים הקרובים.

"קשה מאוד לראות שינוי מגמה מהותי בכל המטבעות המרכזיים, מלבד הדולר האוסטרלי לטווח הארוך", טוען פול גמבלס (Gambles) מנהל משותף בחברת הייעוץ וההשקעות MBMG International, בראיון ל-CNBC. "אין ספק ששורט על ה'אוזי' מסתמנת כפוזיציית המסחר המצליחה של המאה".

גמבלס טוען כי להערכתו הדולר האוסטרלי צפוי לצנוח לרמה של 60 סנט מול הדולר האמריקאי, זאת לעומת הרמה בה הוא נסחר כיום - סביב 1.03 דולר אמריקאי. "אני אהיה מופתע אם האוזי יסחר ברמה של מעל 90-99 סנט אמריקאי עד סוף השנה, אך כאשר הקריסה במטבע תתחיל, המהלך ל-60 סנט אמריקאי יהיה עניין של מספר חודשים בלבד".

מוקדם יותר החודש, מטבע הסחורות החזק, הדולר האוסטרלי, ירד לשפל של 6 שבועות ונסחר ברמה של 1.0219 דולר אמריקאי. זאת, לאחר שלפני כשבוע פורסמו נתונים שהראו כי פעילות הייצור של סין, מדינת הייצוא הגדולה בעולם, נפלה לשפל של חודשיים באפריל. אולם, מאז האוזי עשה קאמבק וטיפס בעוד 0.5%.

גמבלס אמר כי שילוב של מספר גורמים, כגון ההאטה הכלכלית בסין והירידה הגלובלית בביקושים לסחורות, עשויים להוביל לחולשה כלכלית באוסטרליה. בתגובה לכך, גמבלס מציין כי הבנק המרכזי האוסטרלי עשוי לחתוך את הריבית, עניין שיתמוך במהלך של צניחת האוזי.