הערכה: השווי של WhatsApp יוכפל לכ-2 מיליארד דולר

גו'זף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ ומומחה להשקעה בחברות מדיה חברתית, מעריך כי השווי של החברה יוכפל בעקבות מכשיר סלולרי חדש שהשיקה חברת נוקיה שיש בו כפתור WhatsApp ייעודי

גו'זף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ ומומחה להשקעה בחברות מדיה חברתית, מעריך כי השווי של WhatsApp יוכפל ל-2 מיליארד דולר בעקבות מכשיר סלולרי חדש שהשיקה חברת נוקיה שיש בו כפתור וואטסאפ ייעודי.

ענקית הסלולר הפינית שמתאוששת לאחרונה ויוצאת לקרב ראש בראש ביצרניות הסלולר האחרות השיקה השבוע את ה-asha 210 - מכשיר בעל תג מחיר זול של 72 דולר המיועד לשווקים המתפתחים. מעבר לתג המחיר מדובר בטלפון ה-WhatsApp הראשון בעולם.

נוקיה מייעדת במכשיר החדש כפתור ייעודי להתחברות של המשתמש לאפליקציית המסרים המיידיים. המכשיר יושק במזרח התיכון, אסיה ואפריקה. בעתיד, נוקיה צפויה להשיק גירסת פייסבוק באירופה ואמריקה הלטינית ובמקביל הודו וסין יזכו למכשיר עם כפתור ייעודי לאפליקציית SINA WEIBO שהיא הגרסה האסיאתית לטוויטר.

פיצ'רים נוספים למכשיר שאמור להתחרות בקצה התחתון של מכשירי הבלקברי והאנדרואיד הוא מקלדת מלאה, 15 משחקים מובנים במכשיר, אופצייה לשימוש בשני כרטיסי סים במקביל, סוללה מספיקה לזמן המתנה של 46 ימים, רדיו, פנס וכמובן במחיר של 72 דולר מדובר במכשיר הכי משתלם בעולם.

לדעת גרינקורן, נוקיה נוקטת באסטרטגיית שיווק מתאימה מאוד להתפתחויות בשוק הסלולר. השוק הסלולרי מתחבר במהירות ובמובהק לרשת האינטרנט ולרשתות החברתיות. בהדרגה, מכשירי הסלולר משמשים יותר לתקשורת באמצעות רשתות חברתיות ופחות לשימושים הקלאסיים של המכשיר כמו שיחות ומסרונים קלאסיים. אני מעריך כי בעקבות השקת סדרת המוצרים האלה המיועדים למדיה החברתית בזמן כה נכון, עם הצבת רף גבוה בתחרות בין החברות, נוקיה תצא נשכרת מאוד מהמהלך ואנו נראה שיפור מהותי בערך המניה שלה בעקבות התעוררות מחודשת של המשקיעים במניה בעקבות המהלכים האחרונים של ההנהלה שלה.

גרינקורן ציין כי "כמובן שהעסקה הזו לא מועילה רק ליצרנית הפלאפונים הפינית. העסקה הזו קובעת עובדות בשטח עבור WhatsApp ומהווה דריסת רגל במועדון היוקרתי של חברות רשת חברתית שמיוצר עבורן רכיב חומרה במיוחד בשבילן. מעבר לכניסה למועדון היוקרתי של חברות מדיה חברתית שיש להן כפתור מיוחד בשבילן אצל יצרנית פלאפונים, הדבר יאפשר ל-WhatsApp חדירה למיליוני משתמשים בשווקים מתפתחים שעד היום שלחו מסרים בדרך הישנה, הטובה והיקרה של משלוח SMS".

"הבשורה של WhatsApp לשווקים המתפתחים של שיתוף וידאו, תמונות והודעות באופן חופשי בעלות של 99 סנט למכשיר, עשויה להוות עבור החברה פריצת דרך בדרך שתוביל לעלייה של שווי החברה מעבר למיליארד דולר ולאקזיט המיוחל לאחת מענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט.

"אחרי הכל, העסקה עם נוקיה היא לא בחינם והמשקיעים הפוטנציאליים ישמחו לשמוע על עסקה שמכניסה ל-WhatsApp מזומנים לקופה בדמות אחוז מהרווח של כל מכשיר, במקרה שהעסקה הזו תהיה מוצלחת, הדבר עשוי להכפיל את שווי השוק של WhatsApp ל-2 מיליארד דולר".