ניסיון ההשתלטות על אי.די.בי פתוח: ההכרעה חוזרת לביהמ"ש

בזמן שנציגי החברה ומחזיקי האג"ח נדברו אמש, התקיימה פגישה בין בעל השליטה נוחי דנקנר לג'רמי בלנק מקרן יורק ■ ביהמ"ש יחפש פתרון ביניים

בהוראת בית המשפט, התקיימו אתמול (א') לראשונה הפגישות בין הנהלת אי.די.בי פתוח לחברי נציגות האג"ח, המבקשים לכפות הסדר חוב שיעביר לידיהם את השליטה בחברה.

למרות לוח הזמנים הצפוף שהכתיב השופט המחוזי, איתן אורנשטיין, נראה כי נכון להיום, קיים פער גדול בין הצדדים שלא הגיעו להבנות כלשהן ביניהם. לאור זאת צפויים נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח והחברה, לבקש מבית המפשט הארכה להגשת תשובותיהם לשופט, ככל הנראה עד למחר בשעות הצהריים.

פירושו של דבר הוא כי הכדור חוזר למגרשו של שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין. אתמול הזהיר השופט כי באין הסכם בין הצדדים, הוא ייאלץ להכתיב בעצמו מתווה להסדר חוב בחברה.

עם זאת, כפי שהסתמן אתמול במסגרת הדיון בביהמ"ש, השופט אורנשטיין אינו רוצה להיות זה שיעביר את השליטה בקונצרן אי.די.בי מידי נוחי דנקנר למחזיקי האג"ח. לכן, לא מן הנמנע כי השופט ינסה לדחות את הכרעה בנושא ולמצוא פתרון ביניים, בדמות מינוי גורם מקצועי שיפקח על התנהלות החברה (משקיף או דירקטור).

נראה כי באי.די.בי משלימים עם מינוי שכזה, אך עיקר המחלוקת המסתמנת נסובה סביב היקף סמכויותיו של אותו גורם חיצוני. בעוד שבנציגות האג"ח היו מעוניינים לראות בתפקיד זה גורם בכיר בחברה, עם סמכויות נרחבות כולל הזכות לפנות במקרה הצורך לבית המשפט, בחברה דוחים כוונה כזו על הסף ומוכנים לכל היותר למנות דירקטור חיצוני נוסף (כיום מכהנים בחברה שני דירקטורים חיצוניים - גיורא ענבר והנרי בן שימול).

נציין כי גם אם אכן ימונה נציג שכזה לחברה, הרי שמדובר כאמור על פתרון ביניים, וכי לשני הצדדים צפויה עוד דרך ארוכה ביחד.

מה הוצע (או לא) לקרן יורק

השיחות הפורמליות בין הצדדים החלו אתמול בשעות הערב במשרדי עוה"ד ליפא מאיר במגדלי עזריאלי בת"א (הסמוכים למטה אי.די.בי). ובעוד שעורכי הדין של נציגות האג"ח והחברה היו שקועים בשיחות עד השעות הקטנות של הלילה, התקיימה במקביל פגישה בין נוחי דנקנר לבין ג'רמי בלנק, נציגה בארץ של קרן יורק - המחזיקה הגדולה ביותר באג"ח ח אי.די.בי פתוח.

קרן יורק מחזיקה בכ-20% מהחוב המתואם, בערך נקוב של כ-800 מיליון שקל (אג"ח שנרכשו במחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהפארי).

גורמים המקורבים לנציגות טוענים כי לבלנק הוצע להמיר חלק מחוב האג"ח (בסך הכול כ-4 מיליארד שקל) למניות אי.די.בי פתוח. ואולם, מקורבים לחברה דוחים טענה זו מכול וכול. כך או כך, הפגישה בין השניים הסתיימה תוך זמן קצר, מבלי שהגיעו להבנה כלשהי ביניהם.