"ניו-יורק טיימס" הפך לעיתון השני הכי נקרא בארה"ב

עקף את "USA Today", למרות גביית התשלום על תכנים באינטרנט ■ במקום הראשון ממשיך להחזיק "וול סטריט ג'ורנל" עם ממוצע קוראים יומי של 2.38 מיליון

ה"ניו-יורק טיימס" הפך לעיתון השני בפופולריותו בארה"ב, כשהוא עוקף את "USA Today" לאחר עלייה של 17.6% בממוצע התפוצה היומי שלו לעומת מארס אשתקד - כך עולה מנתונים של ארגון Alliance for Audited Media, המאגד את חברות המדיה, המפרסמים ומשרדי הפרסום בארה"ב.

במקום הראשון ממשיך להחזיק ה"וול סטריט ג'ורנל" עם ממוצע קוראים יומי של 2.38 מיליון, לאחר עלייה של 12% בתקופה שבין אוקטובר 2012 למארס 2013 (כ-62% מגיעים מהפרינט).

היקף התפוצה היומי הממוצע של ה"טיימס" עמד על 1.86 מיליון קוראים משלמים, כש-60% מהם מגיעים דווקא מהדיגיטל, על אף שהעיתון מנהיג מדיניות תשלום על קריאת תכנים מאז 2011.

עם זאת, בסוכנות הידיעות בלומברג מציינים כי ה"טיימס" גם נהנה ממדיניות חישוב הנתונים של ארגון AAM, שלוקחת בחשבון כל קריאה של תוכן עיתונאי, גם אם נעשתה על גבי מכשירים שונים. כך, למשל, קורא שקרא את ה"טיימס" גם בעיתון המודפס, גם באינטרנט וגם על הטאבלט שלו - ייספר כ-3 קוראים.

לצורך העניין, מספר קוראי הדיגיטל של ה"טיימס" רשם עלייה ועמד על 1.13 מיליון ב-6 החודשים האחרונים, בעוד ישנם רק 676 אלף מנויים משלמים אונליין.

העיתון "USA Today" ירד, כאמור, למקום השלישי עם צניחה של כ-8% בממוצע הקוראים היומי, שעמד על 1.67 מיליון, כשרובם המכריע מגיעים מהפרינט (85%).

ה"לוס אנג'לס טיימס" הגיע למקום הרביעי עם ממוצע קוראים יומי של 610 אלף, ואת החמישייה סוגר "New York Daily News" עם 516 אלף קוראים (70% מהפרינט - כל אחד).

בסיכום הכולל של 593 עיתונים בארה"ב עולה כי נרשמה ירידה של 0.7% בממוצע הקריאה היומי מאז מארס 2012. המספר הממוצע של קוראי העיתונים - פרינט ודיגיטל - בימי ראשון, סוף השבוע בארה"ב, רשם ירידה של 1.4%.

עוד עולה כי המהדורות הדיגיטליות אחראיות ל-19.3% מממוצע הקוראים היומי - עלייה של 14.2% ממארס 2012.