אשתו של טוני בלייר: "גברים עדיין לא רגילים לנשים כוחניות"

שרי בלייר, אשתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, יצאה השבוע בהתבטאויות מהותיות באשר ליחסי גברים-נשים בחברה ובמקומות עבודה ■ "העולם עדיין צריך להתרגל לכך שגברים ונשים שווים"

שרי בלייר, אשתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, יצאה השבוע בהתבטאות באשר ליחסי גברים-נשים בחברה ובמקומות העבודה. לדבריה, ישנם אנשים מסוימים, אפילו בבריטניה, אשר עדיין לא התרגלו לכך שנשים בעלות כוח והשפעה נמצאות בעמדות מפתח בחברה.

בראיון ל-CNBC, אמר כי "הרעיון שנשים באמת שוות לגברים ולפיכך יכולות להחזיק בדעות מסוימות להביע אותן, הוא עדיין משהו שלפעמים העולם נדרש להתרגל ולהסתגל אליו".

בלייר אמרה את הדברים בהתייחס ליחסיה הרעועים עם התקשורת הבריטית, בתקופת כהונתו של בעלה כראש ממשלה - בשנים 1997-2007. יום לאחר ניצחונו בבחירות 1997, כזכור, פתחה בלייר את דלת ביתה בעוד היא לבושה בפיג'מה, לשביעות רצונם של הצלמים שחיכו מול הבית.

"רבים העריכו כי כאשר בעלי נהיה ראש ממשלה, אפסיק להתעסק בקריירה שלי, כפי שמצופה מ'הגברת הראשונה' בבריטניה. ציפו שאהיה דמות שקטה ונוחה", אמרה. "אולם הילדים שלי היו גדולים מספיק כדי שאוכל להקדיש יותר זמן לקריירה שלי. למה שאפסיק בכך בגלל העבודה של בעלי?".

"לקח לי זמן כדי להגיע לזה, ולא התכוונתי להפסיק", סיכמה.