ליהמן ברדרס תובע מיליארד דולר מאינטל על הפרת חוזה החלף

לטענת הבנק פושט הרגל, יצרנית השבבים חילטה שלא כדין סכום זה בביטחונות, שניתן לה כנגד קבלת 50.5 מיליון מניות של אינטל

בנק ההשקעות האמריקאי פושט הרגל ליהמן ברדרס הגיש נגד אינטל תביעה שמאשימה את יצרנית השבבים בחילוט ביטחונות בסך מיליארד דולר תוך הפרת חוזה החלף (Swap), לפי מסמכים שהוגשו לבית משפט.

על-פי הסכם ההחלף, שהוצא לפועל כמה ימים לפני שליהמן ברדרס עתר לפשיטת-רגל בספטמבר 2008, אינטל העבירה מיליארד דולר לחטיבת נגזרים פיננסיים של ליהמן, בתמורה ל-50.5 מיליון מניות שלה, שהיו אמורות להימסר לידיה ביום הסדר החוזה, 29 בספטמבר 2008. ליהמן פשטה רגל ב-15 בספטמבר.

חטיבת הנגזרים, ליהמן ברדרס OTC נגזרים, העבירה לאינטל גם ביטחונות במזומן בסך מיליארד דולר כחלק מההסכם. ההסכם קבע כי אינטל תפוצה על הפסדים במקרה של סיום מוקדם של העסקה.

לפי התצהיר שהוגש לבית המשפט לפשיטות-רגל בניו-יורק, אינטל טענה כי ליהמן היה אמור להעביר אליה "מניות רגילות של אינטל במיליארד דולר", אך ליהמן טען כי ההסכם היה להעברת 50.5 מיליון מניות של אינטל ללא קשר לערכן הדולרי.

"ב-29 בספטמבר 2008, ערך 50,552,943 מניות של אינטל היה 873 מיליון דולר ולא מיליארד דולר", מסר הבנק.

אינטל ביטלה את ההסכם שבועיים אחרי פשיטת-הרגל של ליהמן, כלומר ב-29 בספטמבר 2008, וחילטה את כל מיליארד הדולרים שקיבלה כביטחונות מבלי להחזיר אותם, לטענת ליהמן בתביעתו. הבנק טוען כי אינטל הפרה בכך את הסכם ההחלף.

ליהמן מנסה לקבל מאינטל סכום שלא פורט, שייקבע על-ידי בית המשפט.

ליהמן הגיש ב-2008 את בקשת פשיטת-הרגל הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב, עם נכסים בסך 639 מיליארד דולר. הוא מצוי בתהליך של תשלום 65 מיליארד דולר לנושים, תחת תוכנית כינוס הנכסים שאושרה בסוף 2011.