מנכ"ל ערוץ 9 ליאוניד בלחמן מסיים את תפקידו

יוחלף ע"י עו"ד ויקטוריה גורדין, כפי שדווח לראשונה ב"גלובס" ■ השינויים בהנהלת ערוץ 9 מגיעים עם כניסתו של איש הטלוויזיה אלכסנדר לוין כבעל מניות בחברה

מנכ"ל ערוץ 9, ליאוניד בלחמן, עזב אתמול (א') רשמית את תפקידו בערוץ. כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", לנעליו נכנסה עו"ד ויקטוריה גורדין, שתשמש כמנכ"לית הערוץ דובר הרוסית.

השינויים בהנהלת ערוץ 9 מגיעים עם כניסתו של איש הטלוויזיה הרוסי אלכסנדר לוין כבעל מניות בחברה. לוין, שישמש גם המפיק הראשי של הערוץ, החליט להפריד בין הדרג הניהולי האדמיניסטרטיבי, אותו תוביל גורדין, ובין ניהול התוכן, בראשו יעמוד איש הערוץ אלכס גולצקר.

בלחמן, בעל תואר מוסמך בתחום הפקות טלוויזיה וקולנוע מאוניברסיטת VGIK, הצטרף לערוץ 9 עם הקמתו לפני כ-12 שנה וכיהן בשורה של תפקידים בכירים.

במהלך 7 השנים האחרונות כיהן כמנכ"ל הערוץ ובתקופתו הוביל את ערוץ 9 לשורה של הישגים, ובהם ניתוק המערכת העיתונאית מחדשות 2 והקמת מערכת החדשות הטלויזיונית הרביעית בישראל, תוך כדי מעבר לאולפנים ומשרדים חדשים בקריית הממשלה בתל-אביב. כמו כן הקים בלחמן את אתר האינטרנט של הערוץ, זמן.קום.

במהלך השנים התמודד בלחמן עם השינויים החברתיים שפקדו את אוכלוסיית היעד אליה פונה ערוץ 9, ובכלל זה ההתערות בחברה והשינויים בהרגלי הצריכה. הערוץ בחן לאורך כל השנים את הדרכים בהן יפנה לקהלו ואת הקו העדין שבין הישראליות לאוריינטציה הרוסית.

בתוך כך נערכו ניסיונות לשלב בין תוכניות אקטואליה מקומיות הפונות לציבור דובר הרוסית, בין רכש פופולרי ובין אירועי ספורט הפונים לכלל האוכלוסייה, ששברו את שיאי הרייטינג של ערוץ הנישה והובילו אותו לנתונים דו-ספרתיים.

בלחמן, בעל התמחות בתחום התוכן לערוצי הטלוויזיה בשוק הרוסי, הינו מפיק ובמאי בפועל של סדרות דוקומנטריות שזכו לשיעורי צפייה גבוהים והצלחה רבה, ביניהן: "תמול שלשום" ו"20 שנות עלייה".

אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל ויו"ר ערוץ 9, מסר: "ברצוני להודות לבלחמן על תרומתו רבת-השנים לחברה ולאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".