KCPS מעמידה למכירה את חלקה במרינה פטריות הגליל

זאת לפי שווי של 220 מיליון שקל ■ קרן KCPS מחזיקה ב-50% מהחברה ■ שווי החברה כיום גבוה פי שניים ויותר מהשווי לפיו רכשה הקרן את אחזקותיה בה

3 שנים אחרי ההשקעה בחברת מרינה פטריות הגליל, קרן KCPS קדמה מעמידה את חלקה (50%) בחברה למכירה, לפי שווי (100%) של 220 מיליון שקל. מדובר בשווי הגבוה פי שניים ויותר מהשווי שבו רכשה הקרן מחצית מהחברה. ריימונד בן-שושן, מייסד החברה, ימשיך להחזיק במחצית מהמניות.

KCPS סירבה למסור תגובה לדברים.

חברת מרינה פטריות הגליל היא יצרנית של פטריות וירקות ירוקים עליים. החברה מחזיקה בנתח כספי של כ-50% משוק הפטריות בארץ.

טרם כניסתה של קרן KCPS לשותפות בחברה, רכשה מרינה את חברת אסיף ינוב גידולים שקרסה, רכישה שהביאה בזמן קצר לגידול של 50% במחזור מכירותיה הכספי, שקודם לכן עמד על 100 מיליון שקל בשנה. מרינה שילמה עבור אסיף ינוב פחות מ-10 מיליון שקל.

הרחבת תחומי הפעילות

רכישת אסיף ינוב גידולים הביאה גם להרחבת תחומי פעילותה של מרינה לשיווק של עשבי תיבול, ירקות עלים מצוננים וירקות ברמת מוכנות מתקדמת (ירקות שטופים וחתוכים). בדרך זו הפכה מרינה לשחקן יותר משמעותי בשוק המוסדי, והיא מספקת את התוצרת לכ-1,200 בתי עסק.

נתונים שהגיעו לידי "גלובס", יחד עם הערכות בשוק, חושפים את הרווחים שיש לפעילות הפטריות והירקות הקצוצים בישראל. מחזור מכירותיה של מרינה הסתכם אשתקד ב-180-200 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח לפני פחת ומס) עמד בתקופה זו על כ-35 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי על כ-27 מיליון שקל, שיעור של כ-15%. מרינה חתמה את שנת 2012 עם רווח נקי של כ-15 מיליון שקל, שהיוו כ-8% מהמכירות.

קרן KCPS הוקמה על-ידי גלעד הלוי, אורי עינן וגלעד שביט. בעת ההשקעה הראשונית במרינה פטריות הגליל אמר הלוי ל"גלובס": "הפטריות הן מוצר איכותי ורווחי. אנחנו מעריכים שניתן לשכפל את המודל של מרינה למדינות במרכז ובמזרח אירופה, כמו רומניה בולגריה, קרואטיה, סלובניה ובוסניה. אלה מדינות שבהן פוטנציאל צריכת הפטריות לנפש גבוה יחסית, ומאידך לא פועלות בהן חברות מסוגה של מרינה". עד כה השכפול הזה טרם התרחש.

3 מייסדי קרן KCPS עסוקים בימים אלה בגיוס כספים לקרן חדשה, קרן קדמה. ההערכות הן כי הרצון לממש את ההשקעה בחברת מרינה פטריות הגליל נובע מרצונם להראות תשואה למשקיעים בקרן הראשונה, כפי הנראה על רקע קושי בגיוס הכספים לקרן קדמה - דברים המוכחשים על-ידם.