מזומן לחשבון: המניות שקונים באפט, סורוס וביל גייטס

איפה שמים המיליארדרים הבולטים את הכסף שלהם? ■ בדיקה שביצעה מחלקת המחקר של אינפיניטי מצביעה על המניות בהן השקיעו 3 מיליארדרים בולטים

איפה שמים המיליארדרים הבולטים את הכסף שלהם? בבדיקה שביצעה מחלקת המחקר של אינפיניטי, והתבססה על נתונים שמפרסמת סוכנות המידע הכלכלי "בלומברג", בחרו בבית ההשקעות 3 מיליארדרים בולטים והציצה בתיקי ההשקעות שלהם.

ביל גייטס

הונו של מייסד חברת המחשוב מיקרוסופט מוערך בכ-71.1 מיליארד דולר. בנוסף לקרן הפילנתרופיה שלו, ולהחזקה הגדולה שלו במיקרוסופט (13.34 מיליארד דולר), הוא משקיע 4.3 מיליארד דולר בחברת Canadian National Railway Company (סימול: CNR ). "מדובר בחברה הלאומית לרכבות של קנדה, הפועלת גם בתחומי תחבורה נוספים. ב-12 החודשים האחרונים, מניית החברה עלתה ב-19%", כותבים באינפיניטי.

החזקה בולטת נוספת (3.3 מיליארד דולר) של גייטס היא מניית חברת
Fomento Economico Mexicano (סימול: FMX).

באינפיניטי כותבים כי "זוהי חברת החזקות הנסחרת בנאסד"ק והינה חברת בת של קוקה. החברה פועלת בתחום ייצור והפצה של מגוון רחב של משקאות קלים במקסיקו. כמו כן מפעילה Fomento רשת של חנויות נוחות באמריקה הלטינית. החברה מחזיקה בנתח של 20% מהון המניות של יצרנית הבירות הייניקן. שווי השוק של החברה עומד על לא פחות מ-210.9 מיליארד דולר. ב-12 החודשים הראשונים מניית החברה עלתה ב-45%".

בנוסף לשתי החזקות אלה, מחזיק בייטס גם במניותיה של חברה לפינוי אשפה מוצקה, הפועלת ב-39 מדינות בארה"ב, חברת Republic Services (סימול: RSG ) הנסחרת לפי שווי שוק של 12.5 מיליארד דולר.

וורן באפט

הונו של מייסד חברת ברקשייר הת'אווי מוערך בכ-58.1 מיליארד דולר. כידוע, ברקשייר הת'אווי מחזיקה בשורה ארוכה של חברות בינלאומיות. בין ההחזקות הגדולות ניתן למצוא את: קוקה קולה (סימול: KO ), מניות בנק וולס פארגו (סימול: WFC ), אינטל (סימול: INTC ), אמריקן אקספרס (סימול: AXP ), פרוקטר אנד גמבל (סימול: PG ), ו-וול מארט (סימול: WMT ).

ג'ורג' סורוס

סורוס עומד בראש קרן הגידור שהקים - קוונטום והונו מוערך ב-23 מיליארד דולר.

"סורוס עשה את הונו בעיקר ממסחר במט"ח. רק לפני שלושה חודשים דיווחו כלי התקשורת כי סורוס הרוויח מיליארד דולר על כך שהימר כי המטבע היפני יקרוס, מה שלימים אכן קרה", כותבים באינפיניטי ומציינים כי הוא גם מחזיק במניות סיטיגרופ (סימול: C ), ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ ), גוגל (סימול GOOG ), דלתא אייר (סימול: DAL ).

"בשורה התחתונה, החוכמה הגדולה יותר בעולם ההשקעות, מעבר לבחירת 'הסוס', היא לא רק לדעת איך לעלות עליו, אלא חשוב לא פחות הוא לדעת איך לרדת ממנו", מסכמים באינפיניטי. "את החוכמה הזו מומלץ להשאיר למנהלי השקעות מקצועיים".