ישראל תוקפת את אירופה על אי-הגדרת החיזבאללה כארגון טרור

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, מתריע על מאמצי חיזבאללה להשיג נשק מתקדם ■ אומר במועצת הביטחון: "האיחוד האירופי מתעקש לעצום עיניים; חיזבאללה מוסיף לפעול באירופה באין מפריע"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התריע אתמול (ו') על מאמצי חיזבאללה להשיג נשק מתקדם ומתח ביקורת חריפה על מדינות מסוימות באירופה שמסרבות להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור.

בדיון במושב מיוחד של מועצת הביטחון על הלוחמה בטרור אמר פרושאור, כי "אנו ניצבים לפני מציאות שבה חיזבאללה מנסה להשיג נשק מתקדם". הוא הדגיש, כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה עצמו, מכריז על כך בפומבי. "דברי נסראללה על השגת נשק שמפר את כללי המשחק מאיימים להמיט אי יציבות ואלימות על המזרח התיכון כולו", אמר השגריר.

"למרות דברי נסראללה, האיחוד האירופי מתעקש לעצום עיניים", הטעים פרושאור. "חיזבאללה מוסיף לפעול באירופה באין מפריע. לא צריך להיות אמא תרזה כדי להבין שלא מדובר בארגון סוציאלי".

השגריר הוסיף: "הטרור נהפך בשנים שחלפו לענף תעשייתי משגשג, שפועל מסביב לשעון ומחפש כל הזמן אחרי 'שווקים חדשים'. מועצת הביטחון חייבת לעשות שימוש בסמכותה ולדחוף את תעשיית הטרור לפשיטת רגל. אם מועצת הביטחון לא תעשה זאת, סופה יהיה פשיטת רגל מוסרית".

"כמו לכל עסק מצליח, גם לתעשיית הטרור יש זרוע שיווקית, שמשתמשת באינטרנט כדי להפיץ אידיאולוגיה רצחנית; אגף משאבי אנוש שעוסק בגיוס מחבלים; וכמובן אגף מבצעים שאחראי לפיגועים", אמר פרושאור. "כמו לכל ענף תעשיה, גם לתעשיית הטרור יש זרוע לפיתוח עסקי שעוסקת בהלבנת כספים וגיוס תרומות. הקהיליה הבינלאומית חייבת לגדוע כל אחד מהענפים האלה של תעשיית הטרור. הדרך היעילה היחידה להתמוד עם הטרור היא באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי".

השגריר תקף גם את איראן כמרכז עולמי לייצוא טרור: "סוכנים איראניים מעורבים בפיגועים מאזרבידג'אן ועד הודו, מתאילנד ועד קניה. איראן מציידת ומממנת את החמאס בעזה ומסייעת לחיזבאללה להקים מערך טילים חסר תקדים בהיקפו".

על תרומת ישראל למאבק הבינלאומי בטרור אמר פרושאור: "ישראל חולקת עם העולם את הידע והניסיון שצברה בתחום הלחימה בטרור. מומחים מכל העולם באים לישראל ללמוד מהטכנולוגיות שפותחו בארץ. טכנולוגיות ישראליות מיושמות בכל העולם כחלק מהמאבק לסיכול הטרור".