כך מנעו אמות ואשטרום הקמת קניון מתחרה בראש פינה

התנגדות שהגישו אמות השקעות ואשטרום נכסים לתוכנית להקמת מרכז מסחרי חדש בראש פינה התקבלה על ידי ועדת הערר, והקמת המרכז המסחרי החדש טורפדה

התנגדות שהגישו אמות השקעות ואשטרום נכסים לתוכנית להקמת מרכז מסחרי חדש בראש פינה התקבלה על ידי ועדת הערר, והקמת המרכז המסחרי החדש טורפדה. מדובר במרכז מסחרי שאותו ביקשה להקים חברת חצרי א.ב. ארזים ביישוב בשטח גדול מ-4,200 מ"ר בשבעה מבנים מסחריים שונים מעל קומת מסד משותפת.

שתי החברות שהגישו את ההתנגדות, אמות ואשטרום, הן בעלות מרכזים מסחריים בראש פינה. חברת חצרי ארזים ניסתה להעלות זאת כטיעון להורדת ההתנגדות, אולם ועדת הערר קבעה שמדובר בהתנגדות תכנונית, ו"טענות הנוגעות למתן זכויות שלא כדין, מן הראוי שתישמענה, גם כשהן מגיעות ממתחרה עסקי".

לתוכנית הוגשו במקביל גם התנגדויות נוספות המתייחסות לנושא עומסי התחבורה באזור ומיקום החניון המיועד, אולם ועדת הערר דחתה את כולן.

הקמת הקניון אמורה הייתה להתאפשר על ידי קומת מסד משותפת לכל המגרשים, שאינה מותרת על פי התוכנית החלה כיום. לטענת החברה, הקומה הזו תמולא חול עד לאישור תוכנית עתידית. החברות המתנגדות, שיוצגו על ידי עוה"ד צבי שוב וגלית קיט טלמור, טענו שמדובר בהקמת חניון תת קרקעי משותף שייעשה בו שימוש עתידי, ולמעשה הוא יאפשר את איחוד החלקות למרות שלחלקן ייעוד מסחרי ולחלקן ייעוד מסחרי תיירותי.

ועדת הערר קבעה כי על חברת חצרי א.ב. ארזים להציג בינוי אשר תואם את הוראות התוכנית והתקנות. הוועדה קבעה כי אין לאפשר פרויקט שבפועל מאחד את המגרשים ויוצר שפה תכנונית אחידה לכולם, תוך התחמקות מנקיטת ההליכים הנדרשים לכך.

"מצאנו כי לא ניתן לבצע את איחוד המגרשים. על כן יש לראות את הבקשה ככזו המתייחסת לכל מגרש בנפרד, ולתכנון ככזה אשר אינו מחבר בין המגרשים השונים. ניתן כמובן לבצע חיבור ביניהם, ובלבד שכל אחד מהמגרשים עומד בדרישות התוכנית בפני עצמו, ובלבד שיש הצדקה תכנונית עצמאית לכל אחד מהמגרשים. לרוע המזל, זה אינו המצב שבפנינו", כתבה הוועדה, בראשות עו"ד דרור לביא-אפרת.