לוהטת בוול סטריט: מניה שעשויה להשלים זינוק של כ-420%

בחודשיים האחרונים מניית יצרנית הרכב החשמלי טסלה זינקה בכ-118% ■ לפני מספר ימים פרסמה את דוחותיה ומאז זינקה בכ-40% ■ בחברת לונגבורד מאמינים כי טסלה היא אפל הבאה ותגיע בעתיד למחיר של 200 דולר למניה

לפני מספר ימים יצרנית המכוניות החשמליות טסלה (סימול: TSLA) פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון והודיעה במקביל על מספר שינויים הנוגעים לשירות ולאחריות שהיא מספקת ללקוחות כדי להקל עליהם לתחזק את הרכב שהם רוכשים מהחברה. מאז, מניית החברה זינקה בכ-38%, כאשר רק ביום שישי היא הוסיפה לערכה יותר מ-10%. האם טסלה הופכת להיות אחת החברות הלוהטות בוול סטריט או שמא מדובר ב"משחק של ספקולנטים" בלבד?

אומנם שיעור יתרות השורט על מניית החברה הוא עצום ועומד על כ-44%, אך עובדה זו עשויה רק להגביר את מהלך העליות בכל פעם שהחברה מודיעה על אירוע חיובי, שכן משקיעי השורט נאלצים לכסות את ההשקעה שלהם כדי להגביל את ההפסדים.

בניגוד למשקיעי השורט שהאמינו כי מחיר המניה בדרכו מטה, חברת ההשקעות לונגבורד, סבורה כי העתיד של יצרנית הרכב ורוד למדי. צוות האנליסטים בחברה פרסם לאחרונה סקירה מקיפה על החברה, בה הוא טען כי מחיר המניה יזנק לרמה של 200 דולר בתוך כ-5 שנים וכי יש לחברה את הפוטנציאל להיות האפל הבאה.

בחברת ההשקעות מציינים כי לטסלה קיים מודל של רכב חשמלי מנצח, (MODEL S) עם תחזקוה זולה יחסית וחיי סוללה ארוכים. רכבי החברה מאופיינים בביצועים טובים ועיצוב מרהיב. בנוסף, האנליסטים בחברת ההשקעות טוענים כי לשכבת ההנהלה קיימת היסטוריה מרשימה של שיווק והחזרת מוצרים חדשים לשוק.

טסלה נסחרת לפי שווי שוק של כ-9 מיליארד דולר וברבעון האחרון החברה דיווחה על זינוק עצום בהכנסות של כ-1,760%, לרמה של 561.8 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-30 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד. רווחי החברה ברבעון הסתכמו ב-15 מיליון דולר או 12 סנט למניה, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על רווח של 0.04 סנט למניה. החברה הגדילה את תחזית הייצור שלה לרבעון הנוכחי וכעת היא צופה כי תייצר כ-21 אלף מכוניות ברבעון.