המיטה הזוגית במטוס: ביבי ושרה חולים. הם צריכים להחזיר הכסף מכיסם - ולעבור טיפול גמילה מתענוגות

כאשר אדם עושה מעשה תמוה או בלתי ראוי פעם אחת, אומרים: מעידה. פעם שניה - עוד מעידה ■ אבל כאשר זה חוזר על עצמו כמה פעמים, זו בד"כ מחלה בלתי נשלטת ■ מתי גולן בטור דעה על הנהנתנות של בני הזוג נתניהו

כאשר אדם עושה מעשה תמוה או בלתי ראוי פעם אחת - אומרים, מעידה. פעם שניה - עוד מעידה. אבל כאשר זה חוזר על עצמו כמה פעמים, האבחנה בדרך כלל היא שמדובר במחלה בלתי נשלטת. אנשים שסופגים ביקורת וממשיכים בשלהם לא יכולים להיות מה שקרוי נורמטיביים. אין שום דבר נורמלי בהנהגות כזאת כשלעצמה, ובוודאי כשהיא חוזרת על עצמה.

התנהגות מושחתת

התנהגות של מלכים, אטומים, מגוחכים - כל מה שכותבים היום על בני הזוג הוא נכון, אבל גם די חסר תוחלת. את המילים הללו כתבו עליהם כבר כמה פעמים, ואנחנו כבר יודעים שזה לא עוזר, והגיע הזמן שנבין שלחבוט בהם זה כמו להכות בקיר. כי הם חולים. ולכן הם צריכים טיפול, לא ביקורת. הם צריכים טיפול כדי להבין את משמעות הביקורות וכדי להבין למה הדברים שהם עושים דוחים ומקוממים, שלא לומר מושחתים.

הציבור חייב להתייחס לעניין במלוא הרצינות, כי היום זה מיטה במטוס (שעלותה כמחיר דירה בבאר שבע, למשל), מחר זה יכול להיות סיפור שיביך ויזיק בדרגת חומרה הרבה יותר גדולה. לכן, זה אינטרס ממלכתי שבני הזוג יעברו טיפול לגמילה מרדיפת תענוגות על חשבון הציבור.

אני לא אומר שצריך לכלוא את בני הזוג במוסד. יש טיפולים פסיכולוגיים שאפשר לעשותם בבית המטופלים, והם יעלו הרבה פחות מהמיטות והגלידות ושאר פרשיות נתניהו. אמנם שרה עצמה מתפארת בהיותה פסיכולוגית ילדים, אבל במקום לעסוק במקצועה היא נדבקת לבעלה באשר יטוס, ומפקירה את הילדים הזקוקים לטיפולה (ואולי מוטב לילדים שהיא רחוקה מהם?). אני בטוח שהציבור יקבל בהבנה את ההוצאה על גמילה.

ביבי לא ידע?

בדרך כלל אנחנו עושים את שרה לקורבן העיקרי של ביקורתנו. גם משום שמגיע לה, אבל בעיקר משום שלא נעים לחשוב שראש הממשלה מנהיגנו הוא כמותה. אבל הרי אי אפשר להאמין שביבי מחוץ לעניין. הוא לא ראה שיש מיטה בתאו? עד שעובדה זו שודרה בערוץ 10, הוא לא אמר דבר. האם לא שאל בשביל מה צריך מיטה עבור 4 שעות טיסה? לא, ביבי לא שאל, ולא היינו שומעים ממנו לולא הפרסום. והתגובה שהוציא לעיתונות הייתה מבישה ושקרית כמעט בכל פרטיה.

לומר - זה ביבי, לא רק שרה, לכן צריך להפסיק להסתפק במלים, שכבר ברור כי אינן מועילות. הפעם צריך להכריח את ראש הממשלה לשלם מכיסו על ההוצאה המיותרת והבלתי שפויה, ואת הכסף להעביר לאנשים שנזקקים לו. ובמקביל, להגיש נגד ביבי הצעת אי אמון על שימוש בלתי ראוי בכספי ציבור.

הצעה למנהיגי המחאות

אני חושב שהלוגו המתאים ביותר למחאות הוא תמונה של המיטה במטוס עם בני הזוג עליה. אין דבר סמלי יותר לריחוק בין צרכי ציבור לבין התעלמות מנהיגיו.