משרתי הקבע ימשיכו ליהנות מתנאי הפנסיה לפחות עוד שנה

בשנה הבאה תוקם ועדה בינמשרדית שתיבחן את התנאים, לרבות ההטבה הייחודית לפיה הפורש מקבל בשנה האחרונה של השירות תוספת של 6% בפנסיה

עד 2014 לא יחולו שינויים בתנאי הגמלאות של משרתי הקבע - כך נודע ל"גלובס". עם זאת, כבר בשנה הבאה תוקם ועדה בינמשרדית שתיבחן את התנאים, לרבות ההטבה הייחודית לפיה הפורש מקבל בשנה האחרונה של השירות תוספת של 6% בפנסיה.

נזכיר כי האוצר ביקש להכניס בחוק ההסדרים המקורי הצעת מחליטים לפיה ההטבה הנדירה הזו שמגדילה בשנת הפרישה את סך היקף הפנסיה בכ-10% - תבוטל כליל. עם זאת, ראשי מערכת הביטחון פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ושכנעו אותו כי לפי ההסכם שנחתם עם האוצר לפני כ-3 שנים לא תחול הרעה בתנאי הגמלאות של משרתי קבע.

בעקבות ההוראה של היועמ"ש ויתר האוצר על הסעיף הזה, אך בתמורה הוסכם כי תקום ועדה שתיבחן חלק מהטבות הפנסיוניות של משרתי הקבע, לרבות הטבה זו.

נזכיר כי משרתי קבע נהנים מהטבות פנסיה ייחודיות בגודלן ובעיקר באורכן, שכן הם פורשים בגיל צעיר ונהנים מהן לתקופה של עשרות שנים. לפי הדוחות הכספיים של הממשלה, למדינה התחייבויות בסך 569 מיליארד שקל בגין פנסיות - כמחצית מהסכום לעובדי מערכת הביטחון, וכל השאר לכלל עובדי המדינה.