"מעריב" נפרד מחברת ההפצה "גל מעתון": 325 העובדים יפוטרו

הפצת "מעריב" תעבור ל"בר הפצה", בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים

בעלי העיתון "מעריב", שלמה בן-צבי, החליט להוציא את מערך ההפצה מידי החברה, ובימים הקרובים תפורק חברת "גל מעתון" שהפיצה את העיתון בעשרות השנים האחרונות.

משמעות המהלך היא כי 325 עובדי החברה יפוטרו. מספר קטן מתוכם עשוי להשתלב בחברת "בר הפצה", אשר תפיץ מעתה את "מעריב". ההחלטה להוציא את החברה לפירוק הגיעה לאחר שבן צבי לא הצליח להגיע עם העובדים להסכם.

נאמני "מעריב", עורכי הדין ירון ארבל ושלמה נס, הסכימו כי תפעול חברת ההפצה אינו מכסה את עלותה, והם יודיעו על כך לבית המשפט ב-14 במאי. הנאמנים התחייבו כי כל העובדים יקבלו את מלוא פיצוייהם.

ההסכם שצפוי להיחתם עם "בר הפצה" (המפיצה גם את עיתון "ידיעות אחרונות" ו"גלובס"), ממתין לאישור הממונה על הגבלים עסקיים, אשר אמור להכריע מחר (ב') בנושא. לבקשה יש התנגדויות מצד החברה המתפרקת "גל מעתון" ומצד עיתון "הארץ", אשר גורס כי חלוקה של "מעריב" על-ידי "בר הפצה" תהפוך את החברה למונופול בתחום.

מעיתון "הארץ" לא נמסרה תגובה.

על-פי גורמים ב"מעריב" תפעול חברת ההפצה עלה ל"מעריב", מאז נכנס בן-צבי באוקטובר אשתקד, 10.6 מיליון שקל. ההנחה היא ללא חברת הפצה יהיה קל יותר להפעיל את העיתון.

בתוך כך, נמשכים דיונים מול ההסתדרות באשר לסגירת מקומוני "מעריב", שעליה דווח לראשונה ב"גלובס". בכוונת בן-צבי לפטר את 60 העובדים שמפעילים היום את המקומונים. כמו כן, ההסתדרות מבקשת למנוע את המעבר לירושלים.