"החברות הישראליות הן החדשניות והיזמיות ביותר בעולם"

סנדי פרושר, סגן יו"ר נאסד"ק, בכנס אופנהיימר: "ישראל ממשיכה גם היום לייצר חברות צמיחה"

"החברות הישראליות הן בין החברות החדשניות ביותר ומוכוונות היזמות ביותר שיש היום בעולם ונאסד"ק מחויבת לשוק הישראלי ולקהילה העסקית פה, היום כבעבר. ישראל ממשיכה גם היום לייצר חברות צמיחה".

כך אמר היום (ב') סנדי פרושר, סגן יו"ר נאסד"ק, חברת המסחר הגדולה בעולם, המספקת טכנולוגיה ושירותי מסחר ליותר מ-3,000 חברות, ומחזיקה ב-26 שווקים ב-6 יבשות. פרושור אמר את הדברים בכנס אופנהיימר.

"היום יש 4 חברות ישראליות הנמצאות בשלבי בהפקה בנאסד"ק, כאשר 2 מהן הגישו רק ב-2013 את הבקשה לרישום למסחר. אנו גם עדים עליה במספר החברות הנערכות להנפקה בנאסד"ק. כל הנפקת IPO היא עדות לרוח היזמית החזקה, לחשיבה החדשנית ולכישורי הניהול בישראל".

בין הנפקות ה-IPO הישראליות שהתקבלו יפה בשוק האמריקני ניתן לציין את הנפקת סודה-סטרים מנובמבר 2010, אשר מנייתה הונפקה ב-20 דולר למניה ומאז ההנפקה טיפס מחירה ב-260% ל-53 דולר למניה היום. גם מחיר מניית אבן-קיסר, שהונפקה בשנה שעברה ב-11 דולר למניה, עלה ב-100% והיא נסחרת היום ב-23 דולר למניה.

"נאסד"ק מקימה בימים אלה שוק מסחר פרטי NPM (NASDAQ Private Market) בשיתוף פעולה עם חברת SharesPost. השוק מספק לחברות פרטיות יתרונות של גמישות בתכנון לעתיד מצד אחד, ומצד שני מספק להן הזדמנויות השקעה ייחודיות באמצעות נגישות מוגברת להון נזיל", מציין פרושור. "לכן, אין זה מקרי כי יותר ויותר חברות בעלות צמיחה חזקה מגיעות להנפקה דווקא בנאסד"ק, שפעילותה נחשבת מאז הקמתה למוכוונת חדשנות ושקיפות לעומת בורסות אחרות".