פשיטה על חברות נפט באירופה בחשד לתיאום מחירים

הנציבות האירופית הודיעה על פשיטה על משרדיהם של חברות נפט מובילות באירופה בחשד לתיאום מחירים ■ הפרשה מזכירה מאוד את פרשת זיוף ריבית הליבור שנחשפה בשנה שעברה

נציבות האיחוד האירופי הודיעה היום כי היא פותחת בחקירה נגד מספר חברות נפט הפועלות באירופה בחשד לתיאום מחירים, בפרשה שמסתמנת כדומה מאוד לפרשת זיוף ריבית הליבור בין הבנקים באירופה. בהודעה שלה ציינה הנציבות כי המשטרה פשטה על משרדי החברות הללו והחרימו מסמכים.

"גורמים רשמיים ביצעו ביקורת פתע במשרדים של מספר חברות שעוסקות במתן שירותים בתחום הנפט והדלק האורגני", נכתב בהודעה של הנציבות שציינה כי הפשיטות התבצעו בשתי מדינות החברות באיחוד האירופי ובמדינה אחת שלא חברה. "הנציבות חוששת כי החברות הללו שיתפו פעולה בדיווח כוזב של מחירי הדלקים לסוכנות שעוסקת בקביעת מחירי הנפט".

מבין החברות שכוחות הביטחון פשטו על המשרדים שלהם ניתן למצוא את ענקיות הנפט "של", "BP" ו-Statoil. על פי החשד, החברות הללו שיתפו פעולה במסירת מחירים כוזבים לסוכנות Platts שעוסקת בקביעת מחירי הנפט והינה חלק מקבוצת McGraw Hill Group.

הנציבות האירופית טוענת כי יש חשד שהחברות הללו מנעו מחברות נוספות להשתתף בתהליך הערכת המחיר וזאת על מנת לעוות את פרסום המחירים. בחברת Statoil טוענים כי ההאשמות נוגעות לעבירות שהתרחשו ב-2002 אך ייתכן מאוד וכי העבירות ממשיכות גם היום.