התיקון הגדול בדרך? "השוק מתנהג כמו בשנים 2006-2007"

למרות הראלי בשוק המניות חלק מהכלכלנים והאנליסטים מאמינים כי התיקון הגדול בשוק הולך ומתקרב - ובינתיים, היקף המוכרים בוול סטריט, הולך וגדל

למרות הראלי בשוק המניות, בעוד מדדי ה-S&P 500 הדאו ג'ונס מגיעים לשיאים חדשים, חלק מהכלכלנים והאנליסטים מאמינים כי התיקון הגדול בשוק הולך ומתקרב - ובינתיים, היקף המוכרים בוול סטריט, הולך וגדל.

"אנו מתחילים לראות מסחר בשני כיוונים שונים, אנו רואים גם יותר ויותר מוכרים, ויום רביעי האחרון היה דוגמה טובה לכך", מציין בן ליכטנשטיין, נשיא Tradersaudio.com, בראיון ל-CNBC. "אל תבינו לא נכון, המוסדיים עדיין קונים חזק, אבל גם המוכרים מגלים נוכחות בשוק. אנו מתחילים לראות יותר ויותר פעולות מכירה בזמן האחרון".

גם קלי טו, אסטרטגית השקעות מ-IG Market, מציינת כי שינוי המגמה ניכר: "אנו נכנסים לטריטוריה לא מוכרת, השוק ממשיך לעלות - אך כולם מגלים זהירות, וזה מתבטא במכירות. זה מצב מעניין למשקיעים - הם מהמרים נגד השוק, למרות שברור שהוא הולך רק לכיוון אחד, כלפי מעלה".

השווקים בארה"ב וביפן זינקו השנה, בעוד ה-S&P 500 עלה ב-16% מתחילת השנה, ואילו מדד הניקיי זינק ב-45% על רקע מדיניות ההרחבה הכמותית במדינה. "אנו מתעלמים מהנתונים, והמשקיעים ממשיכים לקנות נכסים מסוכנים. זה סימן לדאגה, ממש כמו שקרה ב-2006-2007", מזהיר סבסטיאן גאלי, אסטרטג מט"ח בכיר מסוסייטה ג'נרל.