רשמית וסופית: עסקה בסך 340 מיליון ד' נחתמה, הקינגס נשארים בסקרמנטו

בתום סאגה מתמשכת, 65% מקבוצת ה-NBA נמכרו לאנשי עסקים בראשם עומד מיליונר התוכנה ההודי ויואק רנדיב; הקבוצה לא תעבור בסופו של דבר לסיאטל

בתום סאגה ארוכה ומתישה שנמשכה כחצי שנה, וכללה אופציה יותר מריאלית כי יעזבו לטובת הקמת קבוצה חדשה בסיאטל - הקינגס ישארו בסופו של דבר בסקרמנטו.

בעליה של קבוצת ה-NBA, האחים מאלוף, חתמו על עסקה למכירת 65% ממניותיה תמורת 340 מיליון דולר למספר אנשי עסקים, בראשות ויואק רנדיב, מיליונר תוכנה מעמק הסיליקון. כך הודיע ראש עיריית סקרמנטו, קווין ג'ונסון (שהוא שחקן עבר ב-NBA), שעמד בראש המאמצים להשאיר את הקינגס בעיר. רנדיב יאלץ למכור את האחוזים המינוריים שהוא עדיין מחזיק בגולדן סטייט ווריירס.

בימים האחרונים חתמו ראשי הקבוצות ב-NBA, ברוב של 22 מתנגדים לעומת 8 תומכים, נגד הבקשה של האחים מאלוף למכור את הקינגס לקבוצת משקיעים מסיאטל, בראשות מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, שהעדיפה להעביר את הקבוצה לעיר מצפון מערב ארצות הברית. יש לציין כי ההצעה של הקבוצה מסיאטל עמדה על סכום גבוה יותר - 415 מיליון דולר תמורת 65%. כזכור, לסיאטל היתה קבוצת NBA בעיר עד 2008 (הסופרסוניקס).

במסגרת העסקה, ייבנה אולם חדש לסקרמנטו קינגס, בעלות של 448 מיליון דולר. ב-28 השנים שלה בסקרמנטו הצליחה הקבוצה לייצר סולד-אאוט (מכירה של כל הכרטיסים) ב-19 עונות.