נכשל באינספייר? העלאת שכר ל-42 א' ש' בחודש לורטהיים

יו"ר אלוני חץ יזכה להעלאה של 27% בשכרו ולהעלאת תקרת המענק ל-700 אלף שקל

בסוף השבוע החליט דירקטוריון אלוני חץ על שדרוג תנאי העסקתו של יו"ר החברה, אבי ורטהיים.

למרות הביצועים האומללים של ורטהיים בחברת ההשקעות אינספייר, שב-2011 קרסה תחת שליטתו עם חובות ענק של יותר מ-200 מיליון שקל, באלוני חץ מצאו כי היו"ר, המכהן "בהיקף הנדרש לשם מילוי תפקידו", ראוי להעלאת שכר של 27%, מ-33 ל-42 אלף שקל בחודש.

על פי החלטת דירקטוריון החברה תועלה גם תקרת המענק של ורטהיים התלוי בתוצאות החברה, מ-450 ל-700 אלף שקל, ונוסף על כך הוא יהיה זכאי למענק פרישה של שישה חודשים.

כל זאת בכפוף לאישור האסיפה הכללית, בהתאם לתיקון 16 לחוק החברות - הדורש תמיכת רוב מקרב בעלי מניות המיעוט.

משפחת ורטהיים נמנית עם דבוקת בעלי השליטה באלוני חץ, לצד מנכ"ל החברה נתן חץ. ב-2012 נהנה אבי ורטהיים מדמי ניהול ומענקים של 850 אלף שקל.

אלוני חץ, הפועלת בשוקי הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל, המשיכה להפגין עוצמה ברבעון הראשון של 2013, שאותו סיכמה עם יציבות ברווח הנקי, שהגיע ל-43 מיליון שקל. בפעילות השוטפת הציגה החברה שיפור של כ-3% בהכנסות, שהגיעו ל-174 מיליון שקל, ועלייה של כ-4% בהכנסות מדמי שכירות (לרמה של 123 מיליון שקל).

הונה העצמי של אלוני חץ לא השתנה משמעותית, ועמד על 4.3 מיליארד שקל, והיא הצליחה לשמור על יציבות גם בתזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת, שהסתכם ברבעון בכ-61 מיליון שקל.

ממתינים להשפעת הפעילות בארה"ב

אלוני חץ פועלת בארץ באמצעות חברת אמות, בשוויץ היא מחזיקה במניות חברת PSP, בקנדה במניות FCR מקבוצת גזית גלוב, ובבריטניה בקרנות ברוקטון קפיטל. נוסף על כך, היא מחזיקה בחברת האנרגיה הסולארית אנרג'יקס.

כעת ממתינים המשקיעים להשפעות כניסתה לפעילות בארה"ב, עם השלמת השקעה של כ-300 מיליון דולר בחברת Carr properties, הצפויה במהלך הרבעון השלישי של השנה.

נתן חץ, מנכ"ל חברת אלוני חץ, מסר היום כי "Carr תהווה רגל רביעית משמעותית בקבוצה, אשר תרחיב ותגוון את פורטפוליו ההשקעות שלנו". בפסגות ציינו היום כי לאלוני חץ מצב פיננסי מצוין ומינוף נמוך, ואילו בכלל פיננסים ציינו, כי "החברות הבנות הציבוריות כבר מתומחרות כמעט במלואן. הצפת ערך נוספת מכיוון ההשקעה החדשה בארה"ב תגיע רק בטווח הבינוני-ארוך".

אלוני חץ הודיעה היום על חלוקת דיבידנד של 26.5 מיליון שקל, בגין הרבעון השני של השנה, אחרי שחילקה באפריל סכום דומה לבעלי המניות, בהתאם להחלטת הדירקטוריון.