גולדמן זאקס מקפיץ היעד ל-S&P 500 ל-2,100 נקודות

גולדמן זאקס: המדד המוביל בארה"ב יגיע ליעד בשנתיים הקרובות ■ היעד לשנה הנוכחית הועלה ל-1,750 נק' - היעד הגבוה ביותר שהציב בנק השקעות בארה"ב עד כה ■ לפני ימים ספורים העלה גם JP מורגן את היעד ל-S&P 500

ימים ספורים לאחר שבנק JP מורגן העלה את מחיר היעד למדד S&P 500 , גם כלכלני גולדמן זאקס נוקטים בצעד דומה. למרות שהמדד בשיא וישנם כלכלנים המדברים על תיקון קרוב בשווקים, בגולדמן זאקס העלו את מחיר היעד למדד לרמה של 1,750 נקודות.

מדובר במחיר יעד הגבוה ב-5% ממחיר השוק היום. צוות הכלכלנים בראשות דייוויד ג'יי קוסטין, אסטרטג המניות הראשי של גולדמן זאקס בארה"ב, מעריך כי המדד ימשיך לעלות ל-1,900 נקודות בשנה הבאה ויזנק ל-2,100 נקודות עד סוף שנת 2015.

מחיר היעד למדד לשנה הנוכחית מגלם מכפיל רווח מצרפי של 15. האנליסטים מעריכים כי הגידול ברווחי החברות, העלייה בהיקף חלוקת הדיבידנדים (בגולדמן זאקס צופים זינוק של 30% בדיבידנדים בשנתיים הקרובות) והותרת הריבית ברמה אפסית - כל אלה יתרמו להמשך העליות בשוק המניות האמריקאי ויקחו אותו לשיאים חדשים.

קוסטין מעריך שאם הריבית במשק האמריקאי תיוותר נמוכה עם ההשתפרות בצמיחת המשק, אזי פוטנציאל העליות ב-S&P 500 גדול יותר מהתחזית הנוכחית.

כזכור, רק לפני ימים ספורים העלה JP מורגן את היעד למדד S&P 500 ל-1,715 נקודות השנה. "אנו מבינים שמשקיעים חוששים לבצע רכישות טריות, אבל אנחנו מאמינים שהסיכון לעומת התגמול אטרקטיבי ביותר בטכנולוגיה, בריאות ופיננסים", מסרו האנליסטים. (לסיפור המלא)