המשטרה ביקשה לעצור את הבלוגר עומרי חיון בגלל סטטוס בפייסבוק

עומרי חיון כתב בפייסבוק: "כדאי שנפסיק להתבייש ונתחיל לקחת את החוק לידיים וניצור כאן כאוס אחד גדול" - וזכה בצו מעצר של משטרת ישראל, שבוטל בהמשך ■ חיון ל"גלובס": "אני מצטער על זה שהם חזרו בהם ולא עצרו אותי, חבל"

משטרת ישראל ביקשה לעצור את הבלוגר עומרי חיון, בגלל סטטוס שפרסם בפייסבוק לפני מספר ימים, בו קרא לציבור להחריף את המחאה החברתית.

"אני מתבייש להיות אזרח במדינה בה מזיינים את האזרח, ואותו אזרח יושב בפייסבוק וכותב פוסטים בנושא. כן, אני לוקח חלק בזה", כתב אז חיון, "אבל לא מתבייש בנסיון שלי להוציא אותנו מהבית ולהבין שאי-אפשר להמשיך לחיות ככה. כדאי שנפסיק להתבייש ונתחיל לקחת את החוק לידיים וניצור כאן כאוס אחד גדול".

חיון עדכן אתמול (ג') בעמוד הפייסבוק שלו על הפרשה. "יש את זה ביותר חולני? משטרת ישראל הגיעה לפני מספר דקות לבית הוריי ודרשה לעצור אותי", כתב חיון. "אחרי מספר דקות התקשר אליי בלש ושאל אותי איפה אני נמצא. כשניסיתי להבין אם מדובר במתיחה, נאמר שהם יודעים על כוונתי לפגיעה בבית ראש הממשלה וניסיון להצית אותו. לאחר מספר דקות אני מתחיל להבין שהסיפור הזה לא מצחיק, ומשטרת ישראל דפקה בדלת של משפחתי במטרה לעצור אותי".

לאחר מכן כתב חיון: "לא מדובר במתיחה. מסתבר כי הבלשים שבאו לעצור אותי קראו פוסט שכתבתי לפני כמה ימים הקורא לצאת להפגנה אלימה וליצור כאוס במדינת ישראל. שמח שהסטטוסים שלי כל-כך חשובים כדי לעסיק משטרת ישראל. בכל אופן יש נגדי צו מעצר בגלל הסיפור הזה".

"דמוקרטיה עלק. המצב הכלכלי במדינה מזעזע, ועד שהמחאה לא תעלה רמה, לא יקרה כאן כלום. קיפצו לי משטרת ישראל", כתב חיון, שנחשב לבלוגר מוביל בסקטור התקשורת והטלוויזיה.

"חבל שלא עצרו אותי"

בשיחה עם "גלובס" אמר חיון כי "המשטרה הבינה את הפדיחה שהיא עשתה. אני לא מפחד להגיד דברים או נרתע מאיומים. זה ביזיון, במדינה שעדיין מוגדרת כדמוקרטית, לאיים ככה על האדם הפשוט. אני לא רוצה לדעת לכמה אנשים עשו את זה, דופקים בדלת של הבית, מאיימים ולוקחים למעצר. לקרוא לאנשים לצאת למחות זה הבסיס שלנו כמדינה דמוקרטית.

"אני מצטער על זה שחזרו בהם ולא עצרו אותי, חבל. הם אמרו שאראה את זה כאזהרה ושלא אסית יותר אנשים בפייסבוק", ציין.

אין זו הפעם הראשונה בה מתברר כי משטרת ישראל עוקבת אחר עמודי פייסבוק של אזרחים, בהם פעילים חברתיים. כבר לפני מספר חודשים נודע כי המשטרה עוקבת אחר עמודי פייסבוק של פעילי המחאה החברתית כגון דפני ליף.