יש חדש תחת השמש: הכירו את תכשירי ההגנה החדשים

מקרם הגנה לקרחת הגברית ועד תכשיר שהוא מייק-אפ, ממותג פרטי ב-25 שקל ועד מותג יוקרתי ב-200 שקל - שפע של תכשירי הגנה מוצעים הקיץ לצרכנים

הקיץ כבר כאן, וזה הזמן לחדש את שגרת ההגנה מהשמש. החשיפה לקרניים המזיקות מתרחשת לא רק כאשר משתזפים בחוף הים, אלא גם בזמן נסיעה ברכב או הליכה קצרה ברחוב. לכן חשוב להקפיד על הגנה מתאימה גם ביום-יום.

העונה, היצרניות לא מסתפקות רק בהגנה רחבת-טווח מפני קרני השמש, ומציעות מגוון תכשירי הגנה המשלבים נוגדי חמצון, ויטמינים ומרכיבי הזנה ולחות, שתפקידם להגן מפני יובש, כתמים, קמטים והזדקנות מוקדמת של העור.

בין החידושים ניתן למצוא פולימרים מיוחדים העמידים בפני רטיבות, מקדם הגנה שמתפקד גם כמייק-אפ ומבחר עשיר של תכשירים במרקמים קלילים או בתרסיס, שיהפכו את השימוש לנוח ולכן גם יעיל יותר.

בין המוצרים שהושקו לאחרונה ניתן למצוא את סדרת "ווט סקין" של המותג סקין גארד מבית קרליין, המציגה טכנולוגיה חדשנית המבוססת על פולימר ייחודי העמיד במים ויוצר שכבת הגנה על העור, גם שהוא רטוב. הפטנט מאפשר להמשיך להגן על העור גם בזמן שהייה במים או לחדש את שכבת ההגנה גם על עור רטוב. המסננים חוסמים מעל 90% מקרינת UVA לפי התקן האוסטרלי.

מוצר חדשני נוסף מציג המותג הצרפתי לה רוש פוזה, המציע קרם עם הגנה גבוהה במיוחד של SPF 50, בשילוב גוון לכיסוי עדין ומראה טבעי. למי שרוצה לדלג על מריחה של מספר תכשירים ולהסתפק בתכשיר אחד שעושה את כל העבודה כולל הגנה רחבה.

חידוש נוסף ומוצלח שפונה לקהל גדול של גברים הוא קרם הגנה ייעודי לקרחת. חברת סבוקלם משיקה קרם הגנה לקרקפת עם 28 SPF, המספק הגנה לעור הקרקפת ומתאים גם לעור רגיש, ומכיל נוגדי חמצון ומרכיבי הזנה ולחות השומרים על העור.

מותג נוסף שמציע גם הוא קרם חדשני להגנה על הקרחת הוא "לייף" מבית סופר-פארם.

מגמות ומחירים

אל שוק מוצרי ההגנה מהשמש הצטרפו מספר מותגים, חלקם חדשים, המציעים מחירים נוחים. למעשה, לרשימת המותגים המוכרת מצטרפים מותגים פרטיים של שתיים מהרשתות הגדולות בארץ - שופרסל וסופר-פארם.

שופרסל השיקה את "סאן"- סדרה הכוללת תשעה מוצרים לפנים ולגוף העומדים בתקן האוסטרלי ובתקן של משרד הבריאות, במחירים שנעים בין 35-25 שקל; וסופר-פארם החלה לשווק תחת מותג הבית "לייף" סדרת תכשירי הגנה, הכוללת תחליבי הגנה טבעיים המיועדים לעור רגיש וספריי גוף מבושם להגנה מפני השמש. אל המחירים הנוחים יתוספו מחודש מאי 25% הנחה נוספים. המחירים נעים בין 60-85 שקל.

גם מותגי היוקרה מתאימים את עצמם למגמה של הורדת המחירים. מספר יצרניות מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, ביניהן שיסיידו, קלרינס, קליניק, יובנה ולנקסטר, מציעות תכשירי הגנה במחירים מיוחדים לכבוד הקיץ, הנעים בטווח של 100-200 שקל - מחירים נמוכים יחסית לתכשירי טיפוח אחרים של מותגים אלה.

כך או כך, התחרות עזה, ואם אינכם סובלים מאלרגיות או רגישויות - עדיף להמיר את הנאמנות למוצר ספציפי בחיפוש אחרי מחיר אטרקטיבי, שכן כמעט בכל רגע קיימים מבצעים ברשתות הפארם ובבתי-המרקחת של קופות-החולים.

מה חשוב לדעת?

* תוקף - עד שנתיים: מומלץ להשתמש בתכשירי ההגנה מקסימום שתי עונות מרגע הפתיחה. מעבר לכך המרכיבים שבהם עלולים להתפרק ולהפוך לפחות יעילים. לכן אם מצאתם בתחתית תיק הים קרם הגנה מלפני מספר שנים, זה הזמן להחליפו בחדש.

* לא רק קרם: SPF גבוה לא מבטיח הגנה גבוהה יותר אלא הגנה ממושכת יותר.

* תרסיס או קרם? מבחינת יכולת ההגנה, אין חשיבות לסוג המרקם (תרסיס שקוף בהתזה, תחליב, קרם), כל עוד מקפידים על כמות מתאימה ומריחה אחידה.

* כמה למרוח? חשוב להקפיד על כמות גדולה, לרוב יותר ממה שנדמה לנו, וכמובן לשוב ולחדש את שכבת ההגנה לאורך היום. לכן מומלץ לבחור תכשיר במרקם מועדף שמאפשר משיחה קלה ונוח לחידוש לאורך היום.

* לא רק קרם: השימוש בתכשיר הגנה צריך להתלוות לאמצעי הגנה נוספים: כובע, משקפי שמש, שהייה במרחבים מוצלים, ולהימנע מחשיפה לשמש בשעות בהן הקרניים חזקות במיוחד (10:00-16:00).

מילון מונחים לוהט

* SPF:

מדד המציין את רמת ההגנה של התכשיר מפני קרני UVB, הגורמות לאדמומיות וכוויות שמש ולנזקים נוספים. המדד המתייחס לזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני האדמומית בהשוואה לאורך הזמן שבו העור מאדים ללא הגנה.

* קרני UVB:

קרניים קצרות החודרות לשכבה החיצונית של העור וגורמות לאדמומיות, כוויות, יובש ועוד נזקים.

* קרני UVA:

קרניים ארוכות החודרות לשכבה הפנימית של העור וגורמות לקמטים, כתמים, להזדקנות העור ולפגיעה ב-DNA של התאים.

שיזוף
 שיזוף