דורית ביניש נכנסת לתפקיד נגידת האוניברסיטה הפתוחה

נשיאת העליון בדימוס: "אני מזדהה עם השליחות החשובה של האוניברסיטה הפתוחה ותרומתה לצדק חברתי באמצעות פתיחת שערי האקדמיה בפני הכלל"

נשיאת העליון בדימוס, דורית ביניש, נכנסת לתפקיד נגידת האוניברסיטה הפתוחה. ביום שני הקרוב, 27.5, בשעה 19:30, תישא ביניש דברים במסגרת טקס הענקת תארים של האוניברסיטה הפתוחה, שיתקיים בקמפוס האוניברסיטה ברעננה.

השופטת ביניש החליפה בתפקידה את הלורד הארי וולף, נשיא בית המשפט העליון בדימוס באנגליה, שהודיע על פרישתו מתפקיד נגיד האוניברסיטה הפתוחה לאחר כהונה בת 8 שנים. גם הלורד וולף יהיה נוכח בטקסים ויישא דברים ביום רביעי.

עבור ביניש, תפקיד נגידת האוניברסיטה הפתוחה הינו התפקיד הבכיר הראשון שקיבלה על עצמה מאז שפרשה מבית המשפט העליון אשתקד, למרות שורה ארוכה של תפקידים שהוצעו בפניה.

לדברי ביניש, "נענתי לפנייתו של מר זאב אבלס, יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה הפתוחה, לקבל על עצמי את תפקיד הנגידה, בשל הזדהותי עם השליחות החשובה של האוניברסיטה הפתוחה ותרומתה לצדק חברתי באמצעות פתיחת שערי האקדמיה בפני הכלל. האוניברסיטה הפתוחה חשובה למערכת החינוך בישראל בשל תרומתה לחברה, לחינוך ולהשכלה, ובשל היותה נגישה לכל אדם שרוצה ונחוש ללמוד באקדמיה".

נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר-ירון, מסרה: "המינוי של דורית ביניש הוא כבוד גדול לאוניברסיטה הפתוחה. אני בטוחה כי ביניש תיכנס אליו במלוא הרצינות, ומודה על ההזדמנות לעבוד לצידה למען החברה בישראל. אנו נפרדים מהנגיד היוצא, הלורד וולף, מודים לו על שנים של עשייה מבורכת וחשובה ובטוחים כי הוא ימשיך ויפעל למען קידום המטרות של האוניברסיטה הפתוחה".