עזריאלי הרוויחה 185 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה

אתמול נחתמה העסקה שבה רכשה החברה את בית ידיעות ב-374 מ' ש'

עזריאלי קבוצה פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, תחת שרביטו של המנכ"ל חדש - יובל ברונשטיין, מחליפו של שלמה שרף. מסתבר שתוצאותיה של ענקית הנדל"ן אינן רגישות לשינויים מסוג זה, והיא מדווחת כי בליבת עסקיה, השכרת נדל"ן, חל גידול של כ-3% ב-NOI (רווח תפעולי נקי) לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-277 מיליון שקל. ה-FFO (תזרים שוטף פרמננטי) גדל ב-5% והסתכם בכ-182 מיליון שקל.

קבוצת עזריאלי עוסקת בעיקר בנדל"ן, אך בבעלותה גם חברת גרנית הכרמל, והיא מחזיקה גם ב-4.8% ממניות בנק לאומי וב-20% ממניות לאומי קארד. כלל הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-2.3 מיליארד שקל, בדומה לרבעון הראשון של 2012. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 185 מיליון שקל, מעט מעל התקופה המקבילה, וזאת בשל אירועים חד-פעמיים וכיוון שלא היו שערוכים ברבעון הנוכחי.

לחברה שבעה פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-4.2-4.4 מיליארד שקל, והיתרה להשלמה עומדת על כ-2.9-3.2 מיליארד שקל. בין אלו - רכישת בית ידיעות אחרונות בתל אביב אשר נחתמה אתמול תמורת 374 מיליון שקל. בנוסף, בימים אלו החלה החברה את בניית הקומה השנייה של קניון איילון. שיעורי התפוסה של נכסי הנדל"ן עומדים על קרוב ל-100% במגזר המרכזים המסחריים והקניונים ובמגזר המשרדים בישראל.

"אנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2013 עם תוצאות טובות, המשקפות המשך צמיחה ושיפור ב-NOI, ב-FFO ובכל הפרמטרים התפעוליים", אמר המנכ"ל ברונשטיין.

האנליסטים שבעי רצון

האנליסטים הביעו שביעות רצון מהדוחות שפרסמה קבוצת עזריאלי. שי ליפמן מאקסלנס אמר כי "התוצאות טובות ומראות על תפוסה מלאה בנכסי החברה בישראל, על צמיחה של 2% בהכנסות מתחום הקניונים וכ-6% בתחום המשרדים. הקבוצה נמצאת בתנופת פיתוח אדירה, שרובה היא בתחום המשרדים, בעיקר בתל-אביב, תחום מאתגר מאוד שהתחרות בו צפויה להתגבר מאוד בחמש השנים הקרובות".

ברורית פיין מכלל פיננסים מתמקדת בעיקר בעסקה מאתמול, ולדבריה "הסיפור המרכזי הוא הבניין האליפטי: המבנה החדש (על חורבות בניין ידיעות אחרונות, א.ש.) יהווה חלק מהמרכז הקיים ויכלול 10,000 מ"ר מסחר (הרחבה לקניון עזריאלי הקיים), 29 אלף מ"ר משרדים, וכן 30 אלף מ"ר מגורים ב-60 קומות. הרכישה מתווספת לשתי העסקאות שביצעה הקבוצה בשנתיים האחרונות על הציר המרכזי בת"א - מתחם שרונה ומתחם קופ"ח כללית".

בלידר שוקי הון מציין רמון עמית בהתייחסו לפעילות הקניונים, כי "על אף שפדיונות הרשתות עלו מעט ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל, אנו צופים התייצבות ואולי אף ירידה קלה בפדיונות ברבעונים הקרובים, ולפיכך יציבות ב-NOI. יחד עם זאת, ה-FFO יעלה לנוכח מחזורי חוב צפויים בריבית נמוכה יותר".