סין: רה"מ מקדם תוכניות להפחתת התערבות המדינה בכלכלה

הממשלה הסינית הגישה אתמול מספר הצעות להפחתת מעורבות המדינה בכלכלה המקומית ומתן חופש גדול יותר לחברות הפרטיות לקבלת החלטות בעצמן

סין ממשיכה את ההתקרבות שלה לעבר הקפיטליזם. עיתון ה"הניו-יורק טיימס" דיווח אתמול כי הממשלה הסינית שוקלת להפחית את מעורבותה של המדינה בכלכלה הסינית, ולתת לכוחות השוק להכתיב את התפתחות הכלכלה. על פי הדיווח, המהלך נועד בעיקר על מנת לשפר את איכות ורמת החיים של מעמד הביניים במדינה.

על פי הדיווח, הכל התחיל מוקדם יותר החודש כשראש הממשלה הסיני החדש לי קיקיאנג נשא נאום בפני בפני חברי המפלגה הקומוניסטית במדינה, שכלל את הרטוריקה הכי נועזת בעד השוק החופשי שאי פעם הייתה בסין הקומוניסטית. במהלך הנאום, אמר קיקיאנג כי הממשלה תפחית את מעורבותה של המדינה בנושאים הכלכלים על מנת לשחרר את האנרגיות היצירתיות של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

ואכן, אתמול הציגה הממשלה שורה של הצעות שנועדו להפחית את מעורבותה של המדינה בכלכלה, צעדים שייתנו ליזמים פרטיים וחברות חופש יותר גדול בבחירת יעדי ההשקעה וקביעת המחירים. האנליסטים מעריכים שהצעדים שנוקטת בהם הממשלה החדשה, מעידים על רצינות הממשלה בנושא, אך עדיין מביעים ספקות מהצלחת המהלך.

"מדובר בשינוי רדיקלי, באמת", אמר סטפן גרין, כלכלן בבנק הבריטי "סטנדרד צ'רטרד" ומומחה בכלכלה הסינית. "אנשים דיברו על העניין הזה כבר תקופה ארוכה, אך הפעם אנחנו מקבלים את האג'נדה החדשה מהדרגים הבכירים ביותר".