הערכות: ועדת השרים תאמץ היום את המלצות ועדת פרי

נציגי הבית היהודי וישראל ביתנו דורשים שהחוק יכלול חובת גיוס עם על ערביי ישראל, וגם לשר פרץ יש הסתייגויות ■ פרי: "אם לא ניתקל בתרגיל פוליטי כזה או אחר - תצא לדרך מהפיכת גיוס אמיתית"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (א') בהמלצות ועדת פרי לשוויון בנטל, שעל פיהן יוכלו כל החרדים להמשיך ללמוד עד גיל 21, ורק אז יהיו חייבים בגיוס - למעט 1,800 עילויים בתורה.

בנוסף תידון גם ההצעה לקצר את משך שירות החובה לחיילים ב-4 חודשים. ההערכה במערכת הפוליטית היא שוועדת השרים תאמץ את המלצות הוועדה.

"במהלך ישיבה אחת דרמטית", כתב פרי בעמוד הפייסבוק שלו, "נצביע כל 6 השרים על סעיפי החוק, ואם לא ניתקל בתרגיל פוליטי כזה או אחר - תצא לדרך מהפיכת גיוס אמיתית, כזו שתהפוך למציאות כבר באוגוסט הקרוב".

שלושה שרים צפויים לתמוך במתווה - יו"ר הוועדה שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והשר להגנת הסביבה עמיר פרץ. השרים אהרונוביץ' ואריאל הצהירו שיתנגדו לנוסח, לאחר שמפלגותיהם גיבשו חזית אחידה בדרישה לגייס גם את ערביי ישראל. כמו כן, מתנגדים השניים להארכת משך שירות ישיבות ההסדר.

גם הצבעתו של השר פרץ אינה ודאית, זאת מכיוון שהאחרון דורש להגדיל את התמריצים לחרדים שיתגייסו לפני גיל 21 ומתנגד לסנקציות פליליות נגד ראשי הישיבות. על אף המחלוקות, גורמים בוועדה מעריכים שהחוק יאושר בהצבעה ויעבור לידי משרד המשפטים, ולאחר מכן לוועדת השרים לחקיקה.