מהיום: ענבר-מרחב-ניסן מייצג בישראל את יורו הבינלאומית

‎‎זאת לאחר שביום חמישי האחרון נחתם הסכם פרידה מול יובל ואיל ארד, בעלי משרד יחסי הציבור ארד תקשורת, שהיו עד עתה שותפים ביורו ישראל‏‏

משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן מייצג בישראל את סוכנות הפרסום העולמית יורו. ל"גלובס" נודע כי ביום חמישי האחרון נחתם הסכם הפרידה בין האחים יובל ואיל ארד לבין סוכנות יורו הבינלאומית.

ההסכם שולח את האחים ארד להקים מחדש את משרד יחסי הציבור ארד תקשורת, ומאפשר את החיבור בהסכם הייצוג של ענבר-מרחב-ניסן ויורו.

‏האחים ארד הפכו לשותפים במשרד הפרסום יורו בשנת 2007. המהלך הסתייע לאחר שהשותפים הישראלים שחברו ליורו במקור (רפי צרפתי, דרור שטרנשוס וזמיר דחב"ש) מכרו את חלקם, והחברה הפכה להיות נשלטת לגמרי בידי בעלי המניות של קבוצת ‏Havas‏ - קבוצת הפרסום המחזיקה ביורו.

האחים ארד חיפשו באותה עת דריסת רגל בענף הפרסום, מתוך מחשבה שהניסיון והיכולות שהם מביאים עמם מתוך משרד יחסי הציבור המצליח שניהלו עד אז יסייעו להם בתחום זה.

המהלך יצא לדרך בצורת מיזוג, שבמסגרתו הפכה קבוצת ‏Havas‏ לבעלת מניות שליטה של 51%, והאחים ארד החזיקו במשרד הממוזג 49%.

אולם עד מהרה התברר כי הדרך לתוך ענף הפרסום איננה כה פשוטה: עיתוי הכניסה של קבוצת ארד היה בעייתי‏‎ ‎‏- ענף הפרסום נכנס למשבר, וגם לשחקנים מנוסים יותר לא היה קל לשרוד; יורו הבינלאומית לא מיהרה לעזור בהעברת תקציבים למשרד, וגם המציאות הוכיחה שחוקי המשרד בפרסום וביחסי ציבור לא תמיד זהים. התוצאה הייתה שיורו בישראל לא הצליחה להתחזק ולהפוך לגורם דומיננטי.

‏על-פי מקורבים, ביורו הבינלאומית הציעו תחילה לענבר-מרחב-ניסן הצעת רכישה שהוגדרה כ"לא אטרקטיבית". נציגי ענבר-מרחב-ניסן חזרו עם הצעה נגדית להתקשרות, של ייצוג ללא מכירת מניות בשלב זה, זאת על מנת שלמשרד תהיה הזדמנות לצמוח ולהשתבח לפני מכירתו‎.‎‏

‏במקביל, מערכת היחסים בין יורו ישראל לאנשי ארד תקשורת הלכה והסתבכה - בעיקר מבחינת תנאים מסחריים שיאפשרו פרידה בין הצדדים. על רקע זה הופסק המשא-ומתן גם עם ענבר-מרחב-ניסן, וברור היה שעד שלא ייפתר המשבר עם ארד, לא ניתן יהיה להתקדם. ‏‎

כפי שנחשף ב"גלובס", בשבועות האחרונים הושגה פריצת דרך במשא-ומתן בין יורו לאנשי ארד תקשורת, מה שהביא לחידוש המשא-ומתן עם ענבר-מרחב-ניסן. בעקבות זאת נסעו חן ענבר, ירון מרחב ואיל גרינברג לפגישה מכרעת במטה הסוכנות בברצלונה, ושם למעשה סוכמו תנאי החוזה.

עתה, כאמור, נחתם ההסכם גם עם ארד תקשורת, מה שהופך את ענבר-מרחב-ניסן רשמית מהיום למייצג את יורו בישראל. ‏‎‎‏