התחדש המו"מ להסכם ייצוג בין ענבר-מרחב-ניסן ליורו

זאת על רקע פריצת דרך במו"מ בין יובל ואיל ארד ליורו על פירוק השותפות ביניהם

התחדשו המגעים בין סוכנות הפרסום הבינלאומית יורו לבין משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן - כך נודע ל"גלובס". ל"גלובס" נודע כי חן ענבר, מבעלי ענבר-מרחב-ניסן, נסע לאחרונה לברצלונה על מנת להיפגש עם מנהלי יורו, וכי בפגישות אלה הושגו הבנות לגבי עתידו של המשרד ברשת.

חידוש המגעים התאפשר לאחר שהושגה פריצת דרך במשא-ומתן בין הסוכנות הבינלאומית לבין יובל ואיל ארד (בעלי ארד תקשורת שהתמזגה לפני מספר שנים עם יורו), בנוגע לפירוק השותפות שלהם עם יורו ישראל.

על-פי ההערכות, ואם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, האחים ארד והסוכנות הבינלאומית צפויים לחתום על הסכם פירוק בשבועות הקרובים, מה שיביא לקיום נפרד של סוכנות יורו - ללא בעלים עצמאיים - ולתחייתו מחדש של משרד הייעוץ התקשורתי ארד תקשורת.

כיום, קבוצת HAVAS (החברה-האם של יורו) מחזיקה 51% ממניות ארד תקשורת, ובעלי ארד מחזיקים 49%.

לפי המתווה המתוכנן, לאחר הפרידה מארד, ענבר-מרחב-ניסן יתקשר בהסכם ייצוג עם יורו, שלא יכלול בשלב זה רכישת מניות.

כפי שנחשף ב"גלובס", בשנה האחרונה נבחנו ביורו מספר אופציות לשפר את מצבה של הסוכנות בישראל, לאחר שהוא נפגע בעשור האחרון. בשלב הראשון נבחנה אפשרות למזג את פעילותו של משרד כלשהו עם הסוכנות, במתכונתה הנוכחית.

לאחר שנבחנו מספר משרדים, החל משא-ומתן ממושך עם ענבר-מרחב-ניסן, שנסוב בשלב הראשון סביב האפשרות למזג את פעילותו עם יורו ישראל.

על-פי מקורבים, ביורו הבינלאומית הציעו תחילה לענבר-מרחב-ניסן הצעת רכישה שהוגדרה כ"לא אטרקטיבית". נציגי ענבר-מרחב-ניסן חזרו עם הצעה נגדית להתקשרות, של ייצוג ללא מכירת מניות בשלב זה, זאת על מנת שלמשרד תהיה הזדמנות לצמוח ולהשתבח לפני מכירתו.

במקביל, מערכת היחסים בין יורו ישראל לאנשי ארד תקשורת הלכה והסתבכה - בעיקר מבחינת תנאים מסחריים שיאפשרו פרידה בין הצדדים. על רקע זה הופסק המשא-ומתן גם עם ענבר-מרחב-ניסן, וברור היה שעד שלא ייפתר המשבר עם ארד, לא ניתן יהיה להתקדם. כעת, כאמור, נראה כי יש התקדמות במגעים.

תגובת ענבר-מרחב-ניסן לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.