ביצועים תוססים: הרווח הנקי של טמפו ברבעון נסק ב-34%

כדי להגדיל את כוח הייצור, החברה חנכה מבשלת בירה חדשה בנתניה בהשקעה של 60 מיליון שקל ■ משיקה בירה חדשה בשם "גולדסטאר UNFILTERED"

המשקאות של חברת טמפו תוססים. למרות גידול של 2% בלבד במכירות החברה ברבעון, שהסתכמו ב-259.4 מיליון שקל, הרווח הנקי של טמפו נסק ב-34% מ-8 מיליון שקל ל-10.7 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.

טמפו שמרה על שיעור רווח גולמי של 39%, שהסתכם ב-102.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-33% מ-15.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ל-21 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.

חברת המשקאות טמפו פועלת ב-3 מגזרי פעילות. הראשון - תחום המשקאות האלכוהוליים, הכולל בירות, משקאות אלכוהוליים מוכנים לשתייה כדוגמת היינקן, גולדסטאר, מכבי, נשר, סמואל אדמס ועוד.

התחום השני - תחום המשקאות הקלים, הכולל את מותגי חברת פפסיקו העולמית כמו פפסי, UP7 ומירינדה, מותגי המים סן פלגרינו, סאן בנדטו ואקווה נובה וכן את סיידר הגליל וג'אמפ.

התחום השלישי שבו פועלת טמפו הוא תחום היינות והמשקאות החריפים, באמצעות החברה-הבת יקבי ברקן. בתחום זה החברה מייצגת את תאגיד פרנו העולמי עם המותגים אבסולוט, שיבאס, ג'יימסון ועוד.

בירה חדשה למותג גולדסטאר

בזמן שהביצועים של יקבי ברקן נחלשו ברבעון, הביצועים של המגזרים האחרים השתפרו משמעותית. בתחום המשקאות הקלים עלו המכירות ברבעון ב-9% ל-112 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי במגזר נסק ב-300% ל-4.1 מיליון שקל, לעומת מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

גם במגזר המשקאות האלכוהוליים נסק הרווח התפעולי של החברה ב-32% והגיע ל-20.8 מיליון שקל. הנסיקה ברווח מגיעה למרות קיטון של 4% במכירות המגזר ברבעון, שהסתכמו ב-97.5 מיליון שקל.

חברת טמפו חנכה לפני ימים אחרים מבשלת בירה חדשה במפעל בנתניה, בהשקעה של 60 מיליון שקל.

מדובר במבשלה שהוקמה לפי תכנון של חברת הייניקן העולמית, ואשר מגדילה את כושר הייצור של המפעל הנוכחי בכ-35%.

במקביל השיקה חברת טמפו בירה חדשה תחת המותג גולדסטאר בשם UNFILTERED. מה שמבדל את הבירה החדשה מהמותג גולדסטאר המוכר הוא העובדה שהבירה אינה עוברת תהליך אחרון של סינון לפני ביקבוק, מה שמאפשר לה לשמר את רכיבי הטעם והצבע.

המותג גולדסטאר נחשב למוצר "ואליו פור מאני" ובטמפו מבקשים באמצעות המוצר החדש להעלות את הפרמיה כשהמחיר המומלץ לשישיית בקבוקי UNFILTERED עומד על 47 שקל.

לדברי ז'ק בר, יו"ר טמפו, השקת המבשלה החדשה מעמידה את החברה בקו טכנולוגי אחד עם המבשלות המובילות בעולם.

בר אומר כי עם סיום בניית המרכז הלוגיסטי חברת טמפו ערוכה לשנים הבאות, הן מבחינת כושר ייצור והפצה והן מבחינת התייעלות, וכי תוצאות מהלכים אלה מורגשות כעת אך יבואו לידי ביטוי מלא בשנת 2014.

טמפו
 טמפו