לא מדובר בהפתעה: כבר ב-2023 פורסם כי פרימו ווטר מעוניינת להתמקד בצפון אמריקה והחלה במכירת פעילותיה הבינלאומיות האחרות • בין הרוכשות הפוטנציאליות: יפאורה וטמפו
בשבוע שעבר הודיע שר הכלכלה לחברות שהעלו מחירים כי מי שלא תבטל את ההתייקרויות בתקופת המלחמה תיכנס "לרשימה שחורה", אולם לא הבהיר מה משמעותה • שטראוס, סוגת, ויליפוד וחברות נוספות הסכימו להקפאה, אחרות "סירבו להתנתק מהאלונקה לטובת המשך עשיית רווח", לדברי ברקת
לאחר 4.5 שנים כמנכ"ל ו-18 שנות עבודה בחברה, מנכ"ל מי עדן אלון אלפרוביץ', שהוביל את מי עדן לגידול משמעותי במחזור ולקפיצה חסרת תקדים בבסיס החברה, פורש • הפרישה מגיעה בעקבות השלמת העסקה להעברת הפצת החברה מחברת יפאורה לחברת טמפו באפריל 2024
הרשות להגנת הצרכן הודיעה לחברות המשקאות הגדולות כי בכוונתה להוציא צו מינהלי שיבטל את העלאת המחירים - אחרת יוטלו עליהן קנסות, ואף ייפתחו נגדן הליכים פליליים • החברות מצידן צפויות להיאבק בכלים משפטיים בהחלטה
הרשות להגנת הצרכן דורשת מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה), טמפו ויפאורה-תבורי לבטל את העלאת המחירים ולהשיב את המחיר לקדמותו באופן מיידי • "החלטת החברות להעלות את מחירי מוצריהן במקביל, כאשר שלושתן שולטות ברובו המכריע של שוק זה, פוגעת בחופש הבחירה של הצרכנים"
אחת אחרי השנייה, יצרניות ויבואניות המזון הודיעו בשבועות האחרונים על העלאות מחירים משמעותיות • בין הסיבות להתייקרות שבה הטענה לגידול בעלויות שאותן "ספגו" הספקיות עד כה • אלא שבדיקת הדוחות הכספיים של חברות בולטות בתחום מציגה עלייה דו־ספרתית בהכנסות, וברובן גם שיפור בשיעורי הרווחיות
הדוחות הכספיים שפרסמו טמפו ויפאורה מלמדים כי למרות הפגיעה בתוצאותיהן אשתקד עקב הטלת מס הסוכר, עדיין מדובר בתחום הנהנה מרווחיות חריגה • כעת הן צפויות להרוויח יותר, ומי שחשב כי ביטול המס ייטיב עם השכבות החלשות, עלול להתבדות
לפי מחקר שנערך בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א, מחירי המשקאות הממותקים עלו בשיעור שמעבר לגובה מס הסוכר שהוטל בדצמבר • כך, למרות הירידה בצריכה, הכנסות שוק המשקאות הממותקים יסתכמו השנה בכ-7 מיליארד שקל, גידול של כ-8% בהשוואה ל-2021, לפי Coface Bdi
המיזוג הצפוי של בעלת מניות מיעוט ביפאורה עם יקבי כרמל מתרחש על רקע פגיעתו הצפויה של מס הסוכר מחד, ולנוכח הרווחיות הגבוהה יחסית בתחום היין מאידך, כפי שמשתקף בדוחות המתחרה טמפו • בשנת 2021 רשמו יפאורה וטמפו קפיצה ברווחיהן, שעמדו על כ-130 מיליון שקל אצל כל אחת מהן
חברת טמפו העבירה את ייצור הפחיות של המותג פפסי מהמפעל שלה בנתניה למפעל הממוקם מעבר לקו הירוק • גורם בשוק: "אחד האיומים הכי גדולים על חברות המשקאות בישראל הוא היבוא המקביל מתוך הרשות הפלסטינית, כי המחיר שם עומד על 60% פחות"
שתי חברות המשקאות צפויות להיות בין הנפגעות המרכזיות מהצו המטיל מס קניה על משקאות מתוקים • השתיים נחשבות למתחרות הגדולות של קוקה קולה בשוק המקומי וחלקן המשותף בו נאמד בכ-40%
השותפים הישראלים במשרד גליקמן-שמיר-סמסונוב חתומים על חוזי ניהול לארבע שנים לפחות • וגם: טמפו משקאות עדכנה על צירופם של שלמה זהר ואיריס בק לדירקטוריון החברה • השיחה
זוהי הפעם השנייה שיצרנית המשקאות שבשליטת ז'קי בר מוציאה את עובדיה לחל"ת בתוך חצי שנה על רקע המגבלות שהוטלו על המשק בשל משבר הקורונה
חברת המשקאות דיווחה על קשיים בגבייה וצופה ירידה של 30% במכירות הרבעון השני והמשך הפגיעה ברווח • "טמפו חשופה לסיכוני גבייה מוגברים בגין עצירת פעילותם של לקוחות"
מדובר במשקה שנמכר בבקבוקי פלסטיק בנפח 500 מ"ל, המיובאים ע"י טמפו תחת המותג נסטי מתוצרת נסטלה • בחברה מציינים כי למעט מוצרים הנושאים סימון זה, אין כל פגם במוצרי נסטי, וכי מקור התקלה נבדק
במחצית הראשונה של 2019 צמחו מכירות החברה ב-7% • שיעור הרווח הגולמי נשחק במחצית ועמד על 37.3% • בדצמבר אשתקד ביצעה טמפו עליית מחירים בשיעור של עד 4%, כך שהצמיחה שלה במחצית הראשונה השנה במכירות וברווח הגולמי נובעת בין היתר מכך
דוחות כספייםהחברה המרכזית למשקאות קליםהעלאת מחיריםהרשות להגנת הצרכןיוקר המחיהיפאורה תבורימחירי המזוןמשקאות קליםקוקה קולהשטראוס