מעלות מורידה דירוג IDB פתוח לרמה אחת מעל חדלות פירעון

חברת הדירוג S&P מעלות מזהירה: הורדת הדירוג משקפת צפי לאירוע כשל פירעון בטווח הקצר ■ הסיבה: גירעון משמעותי, וכן ההסכם בין נציגויות האג"ח ובין הבנקים המממנים של החברה

על רקע סאגת הסדר החוב בין קונצרן אי.די.בי של נוחי דנקנר ונושיו, מפרסמת חברת הדירוג S&P מעלות דוח סיקור חדש על על חברת אי.די.בי פתוח - במסגרתו היא מורידה את דירוג האשראי של החברה ל-'ilCC', רמה אחת מעל רמה של חדלות פירעון.

לטענת כלכלני מעלות, הורדת הדירוג "משקפת צפי לאירוע כשל פירעון בטווח הקצר", וזאת "בעקבות המשך השחיקה בפרופיל הנזילות והכללת הערת 'עסק חי'".

במעלות מבהירים כי תרחיש הנזילות הבסיסי לחברה, מצביע על "גירעון משמעותי" של כ-1.3 מיליארד שקל, בין סך המקורות לסך השימושים של החברה, בשנת 2014. בחברת הדירוג מציינים כי ההליכים המשפטיים סביב החברה, וכן הערת "עסק חי" שצורפה לדוחותיה הכספיים לאחרונה - צפויים להוביל "לכשל פירעון, כפי שאירע באי.די.בי אחזקות".

עוד מתייחסים בחברת הדירוג גם להסכם שנחתם לאחרונה בין נציגות בעלי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ופתוח וכן את ההבנות שהושגו בין הבנקים המממנים של החברה - ומציינים כי גם אלה, "לפי הגדרתנו, מצביעים גם כן על סבירות גבוהה מאד לאירוע כשל פירעון, בין אם כתוצאה מהסדר חוב באג"ח ובין אם בעקבות פריסה מחדש של החוב הבנקאי, שתחת הנסיבות הקיימות, יהיה שווה ערך לאירוע כשל פירעון על פי המתודולוגיה שלנו".