אנליסטים: ירידות בגלל ההאטה ברכישות? השוק ב"תגובת יתר"

כלכלנים ואנליסטים תוהים: האם החשש מהאטת קצב רכישות האג"ח של ה'פד' לא הוביל לתגובת יתר בשוק?

התנודתיות בשוקי המניות בימים האחרונים, עלולה להימשך על רקע הספקולציות כי הפדרל ריזרב יאט את קצב רכישות האג"ח שלו, בקרוב. אולם, כלכלנים ואנליסטים תוהים כעת אם השווקים לא הגיבו תגובת יתר, לחששות המגוברות.

"החשש מעליית תשואות האג"ח מההאטה מכיוון ה'פד' באשר לרכישות, שלט בשוק בשבועיים האחרונים. המשקיעים היו מודאגים בעיקר משינוי כיוון בשוק האג"ח בארה"ב, אשר צפוי להשפיע על שוקי המניות הגלובליים", ציינו במחלקת המחקר של גולדמן זאקס, היום.

החשש הוביל לחודש עגום יחסית בשוקי המניות הגלובליים, כאשר אתמול (ד') הגאו ג'ונס ננעל מתחת ל-15,000 נקודות, ואילו התשואות על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עלו בכ-3 נקודות בסיס לרמה של 2.15% - לעומת רמה של 1.63% רק בחודש שעבר.

"למרות העלייה החדה בתשואות, הן עדיין לא גבוהות ביחס לשנה שעברה. הירידה בתשואות במארס ואפריל נראית לא ממש חריגה - ואנו לא סבורים שגישת הפדרל ריזרב השתנתה. כל עוד קצב הצמיחה יחסית מתון, אין סיבה שהפדרל ריזרב לא ימשיך לתמוך בשוק", מסכמים בגולדמן זאקס, שם סבורים כי תשואות האג"ח של ארה"ב ל-10 שנים יגיעו עד לרמה של 2.5% לקראת סוף 2013.

"ראינו כבר מספר דוגמאות לדיבורים על האופן בו האטה ברכישות תשפיע על תשואות האג"ח ל-10 שנים. אני לא בטוח לגבי החישובים השונים שנעשו עד כה על ידי כל מיני כלכלנים. לא בטוח שזה ישפיע יותר מדי", סיכם פיל טייסון, אסטרטג ב-ICAP.