שמן צפויה לחדש את קידוח "ים 3" בימים הקרובים

ל"גלובס" נודע כי שמן הצליחה להתגבר על התקלה של הלחצים הגבוהים ותחדש את הקידוח, שהופסק באמצע חודש אפריל

קידוח "ים 3" של חברת שמן נפט וגז צפוי להתחדש בימים הקרובים לאחר שהופסק בעקבות תקלה לפני כחודשיים, כך נודע ל"גלובס". הקידוח צפוי להתחדש לאחר שהחברה ביצעה עבודות להרחבת הפיר והצליחה להתגבר על בעיית הלחצים הגבוהים שגרמו לעצירת הקידוח.

באמצע חודש אפריל חברת שמן הודיעה כי עצרה את פעולות הקידוח "ים 3" הממוקם בסמוך לחופי אשדוד, בשל לחצים גבוהים של גז, מעבר להערכות המקוריות. בעלי המניות הבולטים בשמן הם חברת מנופים, בעליה אברהם נניקשווילי ושותפו לשעבר במנופים ג'קי בן זקן.

שמן הודיעה בעבר כי בעקבות הלחצים הגבוהים שהתגלו בשנות ה-90' בקידוח של ישראמקו באותו אזור, כי "בכוונת החברה לבצע את קידוח 'ים 3' באמצעות ציוד ומכונת קידוח אשר יותאמו ללחצים ולטמפרטורות גבוהות".

תקציב קידוח שמן, שבראשה עומד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, נאמד היום בכ-128 מיליון דולר, כולל מבחני הפקה. שמן גייסה עד עתה את המימון לקידוח בשני אופנים - הקצאת מניות לגופים חיצוניים בחברה בתמורה להזרמת הון, ומכירה של זכויותיה ברישיון, אשר מקטינות את חלקה בהוצאות הקידוח. נזכיר כי בשמן מנהלים בימים אלה מו"מ גם עם חברת איזי אנרגיה, שעשויה להשקיע עד מיליון דולר בחברה.