דיווח: צה"ל ערך תרגיל גדול המדמה "מלחמה בלתי נמנעת"

"ניו יורק טיימס": בדיוק בעת ההתנגשות בין כחות אסד לכוחות המורדים בקונייטרה, אתמול, הסתיים תרגיל גדודי במתקן צה"ל באליקים שמדמה כפר לבנוני ■ שמונה חיילי צה"ל דימו לוחמי חיזבאללה - והובסו, "כמו תמיד"

"ניו יורק טיימס" מדווח היום (ו') על תרגיל צה"ל שנועד להכין לוחמים "לקראת מה שנראה במידה הולכת וגוברת כמלחמה בלתי נמנעת עם חיזבאללה".

העיתון כותב, כי בדיוק בעת ההתנגשות בין כוחות אסד לבין כוחות המורדים במעבר הגבול ביין ישראל לסוריה, בקונייטרה, אתמול (ה'), הסתיים תרגיל גדודי במתקן צה"ל באליקים, שמדמה כפר לבנוני.

"ישראל מוסיפה להיערך באינטנסיביות לקראת מלחמה שלישית בלבנון", כותב ה"טיימס". "ישראל מעריכה שחיזבאללה ריכז 60 אלף רקטות שמכוונות למטרות בתחומה. בכירים בצה"ל אומרים, שהם למדו את לקחי מלחמת לבנון השניה, ב-2006, ושהסבב הבא יהיה קצר, קטלני ומבוסס על לוחמה אורבנית. קצין בכיר אמר באחרונה, שבבתים בלבנון יש חדר אורחים וחדר טילים, זה ליד זה".

זו הסיבה לכך שצה"ל הקים בבסיס אליקים מתקן המדמה כפר לבנוני, עם שלוש מנהרות תת-קרקעיות מבוצרות, שדומות לאלה שבהן נוהג חיזבאללה לאפסן אספקה, אומר העיתון.

אתמול בבוקר, בשיאו של תרגיל גדודי בן חמישה ימים, הסתערו אנשי מילואים על ה"כפר" עם ירי מרובה והשלכות רימונים, ובמקביל נעו על הגבעות הסמוכות שלשה טנקים. שמונה חיילי צה"ל, לבושים במדי הסוואה מתוצרת ארה"ב, שדומים לאלה שלבשו חיילי חיזבאללה במלחמת 2006, היו ה"אויב".

"עכשיו זה נראה חשוב במיוחד, עם כל מה שמתרחש בסוריה", אמר ל"טיימס" אחד מ"לוחמי" חיזבאללה, ישי, בן 21. "מה שיש כאן זה מה שיש להם שם".

ישי ו"חייל" חיזבאללה נוסף, אדיר, בן 22, סיפרו שהם ירו בחיילי ה"אויב" מדלתות וחלונות כדיד למשוך אותם לבית, ואז השליכו לעברם רימונים וירו כדורי סרק, כדי לרתק אותם לקרקע. אחר-כך הם חמקו השמונה מבניין לבניין בשך כ-90 דקות, ואז הם הוכרזו כמובסים. "אנחנו מפסידים תמיד, כמו האויב", אמר אדיר. "האויבים שלנו מפסידים גם הם, לבסוף".