קריימר: המניה שהתהפכה, זינקה 43% - וזו רק ההתחלה

מנכ"ל קריספי קרים הצליח לשנות את פני החברה ולהעמיד אותה על מסלול צמיחה ■ קריימר מתלהב

בינואר האחרון המליץ ג'ים קריימר מ-CNBC על מניית קריספי קרים (Krispy Kreme, סימול: KKD) בגלל הנהלת החברה והמנכ"ל ג'ים מורגן. מאז המניה זינקה ב-43% ולפי קריימר - יש עוד מקום לעליות.

לפני שמורגן מונה למנכ"ל החברה, קריספי קרים סבלה מבעיות הנובעות מסוגיות חשבונאיות ופרשנויות בוול סטריט לפיהן החברה מאשימה את דיאטת אטקינס בכך שאנשים קונים פחות את הסופגניות שלה. "בסופו של דבר התברר שהחברה ניסתה להתרחב מהר מדי והמניה צנחה", אמר קריימר.

ואז, בינואר 2008, קריספי קרים מינתה את ג'ים מורגן למנכ"ל. "למורגן יש הרבה ניסיון בוול סטריט, כולל 'הפיכת' חברות מקצה לקצה", אמר קריימר.

בתור מנכ"ל, מורגן העביר הסדר חוב בחברה והעמיד אותה על מסלול צמיחה, הוסיף מוצרי מזון בריאותיים יותר ובכך הגדיל את המכירות וכן שם דגש על מכירות קפה. על מנת לשפר את המוטיבציה אצל העובדים, מורגן הציע להם 4 ימי חופשה נוספים בין יום הזיכרון ל"לייבור דיי".

מורגן הצליח וקריספי קרים חזרה לצמוח. את הדוחות הכספיים האחרונים פרסמה החברה ב-30 במאי; המכירות והרווחים היו טובים מתחזיות האנליסטים והחברה העלתה את תחזיותיה להמשך השנה. ב-3 החודשים שהסתיימו ב-5 במאי הרוויחה החברה 8 מ' ד' (11 סנט למניה), עלייה לעומת 6 מ' ד' ברבעון המקביל אשתקד. ללא הוצאות חד פעמיות עמד הרווח על 20 סנט למניה, בעוד אנליסטים ציפו ל-16 סנט למניה. ההכנסות צמחו ב-11% ל-120.6 מ' ד'.

"המלצתי על המניה הזו כשהיא הייתה בשער של 12 דולר עוד בינואר האחרון והיא כבר זינקה ל-17 דולר, אבל יש עוד מקום לעליות", אמר קריימר.