קריימר: המניה הזו עשויה "להטיס" את תיק ההשקעות שלכם

ג'ים קריימר, הפרשן הכלכלי של CNBC ממליץ על מניית ביוטק עם מכפיל רווח נמוך ופוטנציאל אפסייד גבוה ■ המניה נסחרת לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד דולר וזינקה בכ-36% מתחילת השנה

תחום הביוטק נחשב לתנודתי מאוד בשוק המניות. עם זאת, אם אתם מחפשים מניה ספקולטיבית כדי "לתבל" את תיק ההשקעות שלכם, לג'ים קריימר, הפרשן הכלכלי של CNBC יש מניה כזו עבורכם. קריימר ממליץ על מניית ביוטק עם מכפיל רווח נמוך ופוטנציאל אפסייד גבוה שעשוי לתבל את תיק ההשקעות שלכם.

מניית הביוטק המועדפת על קריימר היא Jazz Pharmaceuticals (סימול: JAZZ) הנסחרת לפי שווי של 4 מיליארד דולר ומכפיל רווח חזוי אטרקטיבי של 9. קריימר סבור כי למרות שהמניה זינקה בכ-15% בחודש שעבר ובכ-36% מתחילת השנה היא עדיין זולה.

אולם, הפרשן הכלכלי הצבעוני תוהה מדוע המכפיל של החברה נמוך כל כך וחושף לאחר בחינה מדוקדקדת של הנתונים והמספרים, כי "ענן שחור" מרחף מעל עסקיה של החברה. "69% מהמכירות של החברה מגיעות מתרופת ה-Xyrem, תרופת פטנט לטיפול במחלת הנרקולפסיה שמשווקת החברה", מסביר קריימר. "למרות שתוקפו של הפטנט עליו רשומה החברה לא יפוג עד 2019, חברה מתחרה בשם רוקסן כבר מפתחת גרסה גנרית של התרופה".

קריימר טוען כי הפקיעה הצפויה של הפטנט עליו רשומה החברה מרתיעה מאוד את המשקיעים, שכן אם תצא לשוק גרסה גנרית לתרופת ה-Xyrem, יותר מ-50% מהכנסות החברה יעמדו בסכנה. עם זאת, קריימר עדיין סבור כי אם הנושא שמעיב על החברה יפתר לטובתה, המניה שלה עשויה להיסחר במכפילים גבוהים בהרבה. להערכתו, מניית החברה עשויה לזנק בכ-24% לרמה של כ-85 דולר, בדומה לרמות שבהן נסחרות מניות ביוטק בסדר גודל שלה.

קריימר סבור כי קיים קטליזטור מהותי שעשוי לדחוף את מניית החברה מעלה. לדבריו, לחברה קיימת חטיבת אונקולוגייה במסגרתה היא משווקת את תרופת ה-Erwinaze לטיפול בלוקמייה, שעשויה להניב לחברה הכנסות של עד כ-175 מיליון דולר בשנה. בנוסף, החברה משווקת גם תרופות פסיכיאטריות ותרופות הקשורות לטיפול בדחיית רקמות שעשויות לתרום להכנסותיה.

"זוהי מניה ספקולטיבית ואם אתם מעוניינים להיחשף אליה בצורה חכמה, כדאי לכם לחכות עד שהיא תתקן מעט לפני שתתחילו לקנות", לדברי קריימר.