פלאפון תשיק ארנק סלולרי בשיתוף לאומי קארד וישראכרט

השירות יושק בתוך מספר שבועות, ובמסגרתו יוכלו לקוחות פלאפון לשלם באמצעות מדבקה ייעודית שתוצמד למכשיר הסלולרי שברשותם

‎‎פלאפון נכנסת לעולם התשלומים דרך הסלולר: החברה הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה בנושא עם חברות כרטיסי האשראי לאומי קארד וישראכרט. השירות יושק בתוך מספר שבועות, ובמסגרתו יוכלו לקוחות פלאפון לשלם באמצעות מדבקה ייעודית שתוצמד למכשיר הסלולרי שברשותם.

‏המצטרפים לשירות החדש לא ישלמו דמי כרטיס בשנה הראשונה וייהנו מהטבות שונות. ההצטרפות תבוצע לאחר בדיקת זכאות על-ידי חברות האשראי‏‎.‎‏ כל לקוח יוכל לקבל כרטיס אשראי חוץ-בנקאי שישלב פס מגנטי בדומה לכרטיס אשראי רגיל, וכן רכיב בטכנולוגיית‎ NFC ‎שיאפשר תשלום ללא מגע בבתי עסק רבים בארץ ובעולם.

‏הלקוחות יקבלו מדבקת תשלום כאמור, שמהווה למעשה "שלוחה" של כרטיס האשראי של הלקוח ומאפשרת תשלום ללא צורך בכרטיס אשראי. כל עסקה שתתבצע באמצעות המדבקה או כרטיס האשראי, תהיה חלק ממסגרת האשראי של הכרטיס הפיזי ותופיע בפירוט העסקאות שישלחו ללקוח על-ידי חברת האשראי.

בנוסף, תושק אפליקציית ארנק דיגיטלי שתאפשר לנהל הוצאות בצורה חכמה, לקבל קופונים ומבצעים שמותאמים באופן אישי, כאשר כל לקוח יקבל הטבות בדומה למועדון לקוחות שיעודדו אותו לשלם בתשלומים סלולריים. בשלב השני יושק שבבNFC ‎‏ שיוטמע במכשירי הסלולר, עליו עובדת החברה בימים אלה‎.‎‏

‏גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר היום כי "מדובר במהלך אסטרטגי שיאפשר לפלאפון להימנות עם מפעילי הסלולר הראשונים בעולם בתחום התשלומים הסלולריים. אני צופה שתוך 3 שנים יהיו לנו כחצי מיליון משתמשים, ובעתיד תחום זה יהווה מנוע צמיחה נוסף לחברה. השימוש בסלולר כאמצעי תשלום וכאמצעי לניהול קופונים וחברות במועדוני לקוחות שונים יהפוך בתור מספר שנים לאמצעי התשלום היעיל והנוח ביותר ויחליף את כרטיס האשראי".

‏חגי הלר, מנכ"ל לאומי קארד, הוסיף כי "אנו רואים בהסכם זה שלב נוסף וחשוב במהלך אסטרטגי מתמשך של לאומי קארד להפיכת המכשיר הסלולרי לארנק דיגיטלי במלוא מובן המילה. על-פי מחקרים שנעשו בתחום, עד אמצע 2014 צפויות כ-20 מדינות ברחבי העולם להשיק שירותי‏‎ NFC ‎בסלולר באמצעות חברות ענק, כגון‎ T&AT, Verizon ‎ו-‏‎T-Mobile‏".

דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט, מסר כי "שיתוף-הפעולה הנוכחי הינו חלק ממגמה כלל-עולמית של שיתופי-הפעולה בין חברות אשראי לחברות סלולר, ואנו מאמינים שפלאפון תקדם את נושא התשלומים בסלולר". ‏‎‎‏