ברוורמן: "מערכת המיסוי בישראל היא של עולם שלישי מפגר"

יו"ר ועדת הכלכלה בכנס תעשיות המזון: "כשמציגים את ישראל ככלכלה הטובה בעולם, יש בזה טעות. חצי אמת זה יותר גרוע משקר"

ח"כ אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה, יוצא בהתקפה קשה על המדיניות הכלכלית של האוצר: "הבעיה היא שכל הדיון מתנהל איך נגיע לשנת 2015 בלי גרעון. אין חזון, אין שיחה על חזון ועל מנועי צמיחה ולכן אנחנו נמצא את עצמנו בשנת 2015 במצב יותר גרוע מהיום. מדינת ישראל היא המדינה היחידה שבה שר האוצר מתמודד מול ראש הממשלה בעודו מכהן". את הדברים אמר ברוורמן היום (ג') בכנס תעשיות המזון.

ברוורמן הוסיף כי "כשמציגים את ישראל ככלכלה הטובה בעולם יש בזה טעות. חצי האמת היא יותר גרועה משקר. כלכלה היא לא רק שיעור צמיחה ממוצע, יחס חוב/תוצר וכו'. אלא גם רמת העוני שישראל הגיעה למקום עלוב, אי-שיוויון, יוקר מחיה.

"‏למרות שהאבטלה נמוכה, הפיריון לעבודה הוא מהנמוכים למדינות המפותחות. 50% מהעובדים בישראל לא משלמים מס. הגענו לחלק הנמוך של המדינות המפותחות, כי אנשים לא מקבלים את התגמול בחינוך, בריאות ורווחה".

ברוורמן סיפר כי הוועדה בראשותו קיימה לפני 3 שבועות דיון בנושא מינהל מקרקעי ישראל. שבו השתתף מנכ"ל המינהל בנצי ליברמן: ‏"מפרסמים על שיווק של 45 אלף דירות כשבפועל בפעול זה פחות מ-14 אלף. שאלתי את מנכ"ל המינהל איך זה והוא הסביר שהוא מתעסק עם הקרקעות אבל את הכביש צריך לאשר שר התחבורה, את בתי-הספר - שר החינוך, המים - שר הדיור. יצא שיש 4 סוסים שכל אחד מהם מושך לכיוון אחר. אני לא סתם אמרתי סוסים, כי חמור היא חיה הרבה יותר חכמה. בישראל אין תכנון פרויקטים ואין פרויקטור".

‏ברוורמן מתח ביקרת גם על העלאת המע"מ ואמר: "כשקצת טוב מורידים את המע"מ כשרע מעלים את המע"מ, כי הוא קל לגבייה ומעמיס על כולם למרות שהוא לא נכון ולא צודק. מערכת המיסוי בישראל היא של עולם שלישי מפגר. 8 מלשינונים ו-100 פקידים לא יביאו שקל אחד לאוצר. צריך ליישם שיטת דיווח על הכנסות כולל כמו בארה"ב. ומי שישקר יחטוף בגדול".