עד המדינה בבר-נוער יקבל 10,000 שקל בחודש ויוברח לחו"ל

עד המדינה, שעדותו הביאה למעצרו של החשוד המרכזי ברצח, חגי פליסיאן - צפוי לקבל עבור שירותיו סכום של כ-10,000 שקל בחודש ב-15 השנים הבאות, ואף יזכה לתגמול של מאות אלפי שקלים אם עדותו תביא להרשעה בתיק

עד המדינה בפרשת הבר-נוער, שבעקבות עדותו והראיות שהביא נעצרו החשודים ברצח - כולל החשוד המרכזי בירי, חגי פליסיאן - יקבל עבור הרשעתו של האחרון, אם יורשע, מאות אלפי שקל.

גם ללא הרשעה, ורק תמורת העדות, יקבל העד תגמול של כ-10,000 שקל בכל חודש ב-15 השנים הקרובות והברחה לחו"ל בתום ההליך המשפטי - כך מספרים גורמים המעורים בעסקה לחדשות 2 באינטרנט.

מדברי הגורמים, המעורים בפרטי העסקה מול המדינה, עולה כי במהלך שהייתו בכלא, ולאחר שפנה לראשונה למשטרה במטרה למסור את עדותו, הוצא העד מהכלא מספר פעמים בליווי צמוד, כדי להוכיח את טענותיו ולספק ראיות לחוקרים.

בין היתר מסרו הגורמים כי באחת הפעמים הוא הצליח להביא כראיה את כובע הגרב השחור שאותו, כך על-פי החשד, חבש חגי פליסיאן בזמן הרצח.

על-פי ההערכות, עד המדינה צפוי להישאר בארץ בשבועות הקרובים לצורכי השלמת החקירה המשטרתית, ולאחר מכן הוא יוטס לחו"ל כחלק מהתוכנית להגנת עדים. לכשיידרש להגיע להעיד בבית המשפט - יוחזר לארץ בחשאי.

נזכיר כי מעצר החשודים נעשה בשבוע שעבר טרם זמנו, מפני שבמשטרה גילו כי העד מצוי בסכנת חיים מיידית.

תיק הבר-נוער: לאן החקירה הולכת?

לצד פיענוח הרצח, ההקלה על פתרון התעלומה בת 4 השנים והתהיות על כל מי שידע על הרצח ולא סיפר או דיווח - מודים היום במשטרה: התיק עדיין לא סגור לחלוטין.

החוקרים מאמינים כי 4 החשודים שנעצרו - בהם שלושה שלכאורה מעורבים ברצח עצמו ופעיל אחד בקהילה הגאה שקשור לכאורה למניע לרצח - הם אכן המעורבים בפרשה, אבל חסרות ראיות מפתח שיעניקו את הפיענוח המלא.

במשטרה מתמקדים כרגע בשני כיוונים מרכזיים לפתרון הבעיה הראייתית. אפשרות אחת היא ניסיון לקשור בין האקדח שאותר לפני כחצי שנה בחורשה בראש-העין והובהר מעל לכל ספק שעמו בוצע הרצח בבר-נוער - לבין החשוד המרכזי בירי הקטלני, חגי פליסיאן.

בשלב זה, עם זאת, החוקרים לא פיצחו את הקשר הזה. האקדח אותר לאחר שנגנב בפריצה לבית מגורים, ועמו נמצאו עוד ראיות פורנזיות.

אם החוקרים יצליחו לקשור בין ראיות אלה לבין חגי פליסיאן, תהיה זו התקדמות מכרעת בתיק. עדותו של עד המדינה בפרשת הבר-נוער, למרות שהיא מקיפה ואמינה, לא מספיקה לבדה להרשעה ונדרשות עוד ראיות פרט לה.

אפשרות נוספת שעשויה לקדם את החקירה היא אם החוקרים יצליחו לגייס עוד אחד מבין החשודים, פרט לעד המדינה, שיפליל אף הוא את חגי פליסיאן וידבר נגדו. המועמד המוביל בשלב זה הוא טרלן חנקישייב, שמכונה "החשוד השלישי", חברו של פליסיאן החשוד כי סיפק לו את האקדח וסייע לו בתכנון.

הקטין: מעולם לא הותקפתי מינית

אתגר נוסף שעומד כרגע בפני המשטרה הוא התעקשותו של ב', אחד החשודים, שהיה קטין בשעת המעשה ושנטען כי תקיפה מינית שבוצעה בו הובילה למסע הרצח - כי מעולם לא הותקף מינית.

במהלך חקירתו התעקש הצעיר, כיום בן 19, כי מעולם לא ניהל מערכות יחסים עם גברים. הוא דורש כעת גם את הסרת צו איסור הפרסום על שמו, ובנוסף לכך הוא מבקש להיבדק על-ידי פוליגרף, כדי להוכיח שהוא דובר אמת.

הראיה המפלילה: הקלטה של החשוד

הקלטה ובה נשמע קולו של חגי פליסיאן, החשוד המרכזי בביצוע הרצח בבר-נוער, כשהוא מדבר על אירועי הלילה באוגוסט 2009, היא הראיה המפלילה בפרשה. "דיברתי עם קרוב משפחתי בנוגע לבר ז' הזה", נשמע קולו של פליסיאן. "הכול היה שקט עד עכשיו - שיישאר ככה שקט".

בהמשך, דיבר החשוד המרכזי בירי באופן מפורש על מקום המפגש לנוער הגאה, ואמר: "עשינו עבודה נקייה בבר-נוער. עברו מאז 4 שנים, ושיישאר כך. אתה לא יודע מה עבר עלינו ב-4 השנים האלה".

בתגובה, אמר לו עד המדינה כי "כולם מעורבים בסיפור הזה, ואני לחוץ". פליסיאן השיב: "גם אני לחוץ".